Vaelluspaketti vaiko ei? Alppimatkojen matka Bad Gasteiniin - pärjääkö vaikka minulla korkean paikan kammo? Alpit kiinostavat.

Olemme 60-v liikunnallinen pari vailla kokemusta Alpeista ja hyvin vähäinen kokemus vaeltamisesta Lapissa. Matka varattu elokuuhun. Peruutimme vaelluspaketin, nyt epäröimme, oliko se viisasta. Haluamme joka tapauksessa päästä ylemmäksi, mutta ei kuitenkaan kapealle kallion reunalle, jossa rotko 2000 metriä alempana.

Lisätty: 04.04.2011 - 22:20

Kiitos ihanan kannustavista vastauksista. Uskon todellakin meidän tehneen hyvän valinnan kesämatkaksi.
Haluaisin jatkaa vähän keskustelua. Onko jollakulla kokemusta Alppimatkojen vaelluspaketista. Jos on, ovatko oppaat olleet hyviä? Uskon toki meidän pärjäävän ihan omin nokkimemme. Osaamme lukea karttoja ja ottaa asioista selvää. Joka tapauksessa odotamme innokkaasti matkaa. Kuvat paikasta ovat houkuttelevia.

Avainsanat: alppimatkat vaelluspaketti bad gasteinin alppien vaikeus korkean paikan kammo

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.04.2011 - 07:41

Itävallan alpit ja Bad Gastein ovat upea valinta. Kerronpa lyhyesti esimerkkinä omasta matkastani. Olemme kerran olleet ko. paikassa ja maisemat ovat huippukauniit. Korkeuserot hyvin suuria. Hyväkuntoista se ei haittaa. Olimme vaeltaneet ennenkin ja yhden viikon kävimme Mayrhofenissa...siellähän on "matalampaa", kuin Gasteinissa. Joten meillekin tuo Gastein oli pienoinen yllätys...nimittäin se ettei siellä oikeastaan tasaista maata olekaan. Hotellimme oli Wild Bad ja kun sieltä astuu ovesta ulos niin heti on kallellaan johonkin suuntaan. Meillä meni päivä harjoitellessa kävelemistä siinä hotellin ympäristössä. Paljon pitkiä jyrkkiä portaita, jyrkkiä katuja jne. Olimme hyväkuntoisia, mutta emme ostaneet vaelluspakettia vaan teimme omia reissuja ja kävimme tosi korkealla, yli 2800 metrissä ja olipahan mahtavat fiilikset seistä kivellä katselemassa alas laaksoon ympärillä upeat vuorten huiput. Kumma kyllä ei huimannut. Toki hissejä käytimme monellakin reitillä sillä kuitenkaan kunto eikä aika olisi riittänyt. Bag Gastein on upea paikka ja niitä maisemia ei unohda koskaan. Vaelluspakettejahan voi ostaa vähän niin kuin kuntonsa mukaan, mutta helppo siellä on liikkua ominkin päin. Kartat ovat hyviä ja reitit hienosti merkittyjä. On myös aivan ihania kävelyreittejä mahtavan metsän keskellä ja välillä voi istahtaa paikallisen kahvilan pöytään. Herkkuja maistellessa silmä lepää huiman korkeilla vuorilla tai seuraa kotkan liitelyä sinisella taivaalla. Matkakuvissani on fotoja Bad Gasteinista jos haluatte katsella.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.04.2011 - 07:48

Mariaanalla kokemuksen ääni puhuu. Siitä hakemaan kauneita kuvia ja virikkeitä matkalle.

Luonnikast' reissu!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2011 - 09:00

Tuon parempaa vastausta ei voi saada, minkä Marjaana antoi...

www.alppimatkat.fi/sommar/vandring/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2011 - 10:50

Peesaan kaikessa Mariaanaa,mitään negatiivista ei kertkaikkiaan ole,päinvastoin.Mulla enempi kokemusta talvisaikaan suksien päällä,mutta maisemat Alppien keskellä ovat unohtumattoman kauniita.Kuunnella alppinaakkojen kirkumisia ja hiljaisuutta.Viime syksynä Pyreneillä(muutama kuva liitteenä)omin koivin oli huikeata.Takuulla retkiluokitukset helpohko/keskivaikea pitävät paikkansa ja niistä suoriudutte hienosti,komeata kokemusta rikkaampana.Mahdolliset korkeapaikankammot unohtuvat hissin ulkopuolelle upeissa maisemissa,eihän kukaan tykkää seistä kielekkeellä tai sen vierellä,hui!Varmasti saatte pakettia rustattua mieleiseksi,suosittelen lämpimästi!Lykkyä pyttyyn!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2011 - 19:52

Olen ollut Bad Gasteinissa vain talvella, mutta yhdyn Mariaanan tietoon, että siellä ei tasaista paikkaa olekaan. Alppiteitä pitkin voi tehdä aivan omiakin vaelluksia. Kabiinilla pääsee ylös ja takaisin vaivattomasti. Hyvän kohteen olette valinneet, kaunis kaupunki, kuten monet muutkin Itävallan Alppikohteet.

Lisätty: 05.04.2011 - 07:54

Bad Gastein on vanha kylpyläkaupunki, joten kannattaa vierailla myös kylpylässä. Ainakin talvella oli huima kokemus uida illalla ulkona tähtitaivaan alla.