Syömisen ajatteleminen tekee kylläiseksi ! laihduttajat oletteko kuulleet tästä tutkimuksesta ?

tieku.fi/psykologia-ja-kaeyt...uge13_2011

Avainsanat: ruoka ajattelu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.04.2011 - 07:53

Kuvassa ollut kakunpala oli siis niin herkullisen näköinen, mutta eipäs teekään yhtään mieli. Minulle tapahtui jotain kummallista, kun muutama viikko sitten vaakani näytti huippulukemat, elikä 77,3 kg. Menin melkein shokkiin ja sanoin ääneen itselleni, että nyt pitää tehdä suuri muutos. Siitä se alkoi, mutta eniten pelkäsin noita mielihaluja..suklaan himoa, kakkujen, pullien yms. himoa, mutta joka päivä sanon itselleni hiljaa topakasti, että ei, kerta kaikkiaan ei. Vosikohan sitä ajattelua verrata vaikka hypnoosiin. Tänä aamuna kävin vaakassa ja se näytti 73,8 kg. Oloni on hyvä. Olen paljon virkeämpi ja kumartelu sekä kyykkiminen on jo hieman helpompaa. Minä en siis ajattele syömistä vaan ajattelen sekä kuulostelen tätä hyvää oloani.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.04.2011 - 19:58

Ei minusta vaan tekee mieli joko tehdä tai pitää kiirehtiä kauppaan..
Mutta jos näkis unta moisista herkuista olisinko kylläinen kun unessa söisin, tuo saattaisi olla mahdollista niin itse uskoisin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2011 - 20:13

Tuollaista herkkua kun katselee, niin jo herahtaa vesi kielelle. laihduta siinä sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2011 - 20:17

Poikkeus tekee säännön ja minä olen se poikkeus, kuola valuu aina kun ruokaa ajattelen ja kuvia katselen, vatsani täyttyy vaan syömisestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2011 - 22:17

Paras olla ajattelematta ruokaa. Sitä on saatava jos ajattelee.Täytyy unhoittaa ajatteleminen jos haluaa hoikkuutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.04.2011 - 22:35

Ei onnistu minulla - nälkään silloin kuolee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2011 - 22:59

Vaikka kuinka vain ajattelen syöväni suklaata, niin seuraavalla mainoskatkolla haen kaapista ison palan suklaata ja syön sen oikeasti, ellei systeemi ala sitä ennen toimimaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2011 - 07:43

Uskoisikohan tuohon? Aikamoinen uutisankka on minun mielestäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2011 - 08:59

Pitää paikkansa. Viimeksikin kun asioin ruokakaupassa niin oli vaikeaa ostaa ruokia, sillä tunsin itseni muutenkin jo kylläiseksi. Tämä toistuu usein. EIkä nälkäisenä edes saa mennä ruokakauppaan, tulee ostaneeksi aivan liikaa kaikkea kaappeihin pilaantumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.04.2011 - 12:39

Taitaa olla myöhästynyt aprillipila. Minun vatsani täyttyy vain oikeasti syömällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2011 - 13:57

Mielenkiintoista,ei laihdutustarkoituksena vaan...pitääs ajatella yhtáikaa suklaakakkupalaa,trio-jäätelöannosta ja tummaa suklaata,jos himo hellittäis...
Sehän on jo käytännössä koettu ettei tosiaan nälkäisenä kannata mennä ruokakauppaan,haalii vaan kaikkea mahdollista turhuutta ja *niinku ruokaa* syötäväksi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2011 - 19:22

Miten sille palokunnan hevoselle kävi sen veden kanssa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2011 - 19:56

Myöhästynyt aprillipila. Eiköhän se vanha totuus päde tässäkin, että mitä eniten ajattelee sitä eniten tekee mieli. Minun masuni ei täyty ajatuksilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2011 - 23:08

Ei kyllä syömisen ajatteleminen tee kylläiseksi..siinähän sitä vasta nälkä alkaa mouruamaan vatsassa..
Olen huomannut,kun on paljon tekemistä...unohtuu syöminen,kun ei ole nälkä..vaan touhuaa kaiken aikaa..
Sitten jos iskee lorvikatari..ajattelee vain syömistä ja söy jatkuvasti ajan kuluksi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2011 - 11:09

Minä en kyllä tuota kakkupalaa todella himoitse. Olen tällä kertaa kadottanut joksikin aikaa varmasti
ruokahaluni, tiedä lskeeko paino, mutta vatsalaukussa on ongelmia, joten ei haluta nyt syödä kuin pakolla.
(Ilkeä on tahän kirjoittaa noin herkullisen ruoan jälkeen, että vatsalaukkua tutkittu jo yl vuosi ja
eilen taas tuli hyvin masentavaa tietoa, joten ruokaa en kaipaa, ei vielä syöpä)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2011 - 22:02

Ei taida olla ihan totta, varsinkin kun iltaisin näkee ruokamainoksia, niin johan jääkaapille tekee mieli.