Onko sinulla vielä viimekesän ja syksyn antimia tallessa.Mitä.

Minulla herkkukurkkuja,mehuja hilloja,marjoja,juureksia, pottuja,kuivattuja sieniä,niistä teen jauhetta,nokkosia,sitruunamelissaa,pakasteessakin kaikenlaista, sieniä sielläkin. Suolassa sieniä.hilloja jos jonkin laista.Mitä oikein löytyisi.Ei ne kauheesti kulu, vaikka olen antanut yhdelle sun toiselle kävijällekkin.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.04.2011 - 12:17

Huomentä aamupäivää bongari Sinulle ja jokaiselle joka napsun ääreen on jo ehtinyt tai ehtii.
Tässä Bongarin kanssa sato inventaariota pidämme.
On mustikkaa, puolukkaa, lakkoja, sineiä kuivattuna, että pakastettuna ja jauhettuna.
Pari litran pulloa on vielä mustaviinimarjaakin, en ole hennonyt käyttää.
Minähän en itse tuonne matsään pääse, mutta kun en ole suututtanut hyviä sukulaisiani, niin
he tuovat minulle syksyisin ja talven mittaankin jos jotain tarvitsen.
Mansikoita ja vadelmia olen joskus ostanut kun makeututtaa.
Kyllä niitä saa kun ei pelkää syksyllä hyttysiä ja hirvikärpäsiä ja omistaa sellaiset tyylikkäät kengät kuin varsi saappaat, niin johan niillä tulee toimeen.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.04.2011 - 12:39

Eipä ole mitään jäljellä, nuo vähät mitä sain kerättyä...
Mutta toivotaan ensikesän metsän satoa saaliiksi enemmän..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2011 - 12:42

Hiukan mehua ja marjoja mutta vähiin käy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2011 - 13:29

Muutama mustikka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2011 - 13:39

Oman puskan vadelmia enää muutama litra jäljellä :( Niin hyviä ovat olleet, että vähiin käyvät,ennenkuin loppuvat. Mustkat syöty jo aikoja sitten...

Onneksi on puita vielä pinossa, että taloa saapi lämmittää :) Viime kesän antimia nekin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2011 - 14:05

pakastimessa on yksi pieni pussi suppilovahveroita, sitten ollaankin taas kokonaan kaupan eväissä ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2011 - 14:19

Sen verran on pakastimessa puolukoita, että muutaman survoksen saan tehtyä. Pari purkkia säilöttyjä avomaan kurkkujakin siivuina löytyy. Voi kun olisi vielä kanttarellejä, niin tietäisin kyllä mihin käyttäisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2011 - 14:20

muutamat perunat on jääneet jääviileään kaappin laatikkoon ja itua pukkaavat,eivät taida odotella maahan laittoa.Valkosipuleita myös kourallinen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2011 - 16:23

Voi, pakastimessa on paljon marjoja...mustikkaa, vadelmaa, mansikkaa, herukoita ja karviaismarjahilloa. Puolukat loppuivat kesken, kun täällä saatiin niin mitätön puolukkasato.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2011 - 16:28

Pikkaisen puolukoita, vadelmia ja kanttarelleja, viime vuosi oli poikkeuksellisen huono metsänantimien suhteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2011 - 16:42

Suolasieniä ja puolukoita enää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2011 - 17:05

Pakastimesta löytyy esikeitettyjä porkkanoita, purjoa, tilliä, persiljaa, viinimarjoja, vä'hän mustikkaa ja lakkojakin pari purkkia. Kuivattuja suppiloita ja pihlajanmarjoja myös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2011 - 20:16

Pakastimessa muutama rasiallinen mansikoita sekä jääkaapissa muutama hillopurkki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.04.2011 - 22:28

Joka sortissa löytyy - ja vielä toissavuotisiakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2011 - 21:49

Eipä ole enää lainkaan, viimeiset mansikat menivät jo pari kuukautta sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2011 - 23:34

On vielä jäljellä herukoita,masikoita ja puolukkaa..Hillojakin on jäljellä,vaikka olen yrittänyt käyttää ja lapsille mukaa antanut,kun ovat käyneet..
Kuivattuja kanttarelleja purkillinen..Omia sipuletakin on riitänyt koko talveksi.
Tilliä ja persiljaa on myös pakkasessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 19:48

Vähäsen on marjoja ja sieniä jäljellä, niin että selviää uuteen satoon saakka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2011 - 14:32

Karpalohyytelöä on muutama pieni purkki jäljellä, puolukkahyytelöt jo käytetty.