Mikä on ns. "puoliintumisaika"?

Liittyyköhän se vaalilupauksiin tai johonkin muuhun?

Avainsanat: puoliintumisaika

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 03.04.2011 - 22:03

Se on se aika kun isäntä kapakista tuiskeessa kapakista kotiin tultuaan tuumaa vaimolleen: en minä ottanut kuin yhden.

Kysyjän kommentti

Niinpä niin!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.04.2011 - 00:06

Atomien hajoamisnopeus. Ei liity vaalilupauksiin, jotka unohdetaan samantien kun ovat suusta päässeet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2011 - 01:43

Ajettelemisen aihetta viime päivien tapahtumiin Japanissa, jos vaarallisen säteilyn puoliintumisaika on vain 1,4 sek, miten on mahdollista että esimerkiksi Thsernobylin "vapaaehtoiset" raivaajat onnettomuuden jälkeen , ainakin suurimmaksi osaksi , vuoden sisällä kuolivat?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2011 - 07:57

Kofeiinin puoliintumisaika elimistössä riippuu ihmisen aineenvaihdunnasta. Puoliintumisaika on terveillä aikuisilla yleensä 5–11 tuntia.

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Kofeiini

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2011 - 09:36

Puoliintumisaika on aika, jonka kuluessa puolet aineesta on hajonnut

fi.wikipedia.org/wiki/Puoliintumisaika

________

vaalilupauksilla taas ei ole puoliintumisaikaa vaan nollaantumisaika, joka määräytyy sen mukaan koska vaalihuoneiden ovet suljetaan

nollaantuneiden vaalilupausten perään on turha kysellä, sillä samaan tahtiin nollaantuu poliitikoiden muisti, niinkuin olemme saaneet lehdistä lukea

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2011 - 10:34

Puoliintumisaika on aika, jonka kuluessa puolet aineesta on hajonnut, esim. radioaktiivisen aineen atomiytimistä on hajonnut toisiksi atomiytimiksi.

fi.wikipedia.org/wiki/Puoliintumisaika

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2011 - 11:38

fi.wikipedia.org/wiki/Elimin...ntumisaika

Tässähä tuota luettavaa, katsoin mielenkiinnosta tuotakin asiaa.Kofeiinista puheen ollen ,minulla tuo ei pääse puoliintuukaan, aina tuppaan juomaan uutta tilalle.Kofeinisti kun on, ei erossakaan tule oltua. Välillä lupaa ja lupaa ,sitten taasen tekee hetkeä mieli ja jotan hyvää. Kyllä kait nuo niitä pieniä iloja ,jos nauttii, suo ihmiselle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2011 - 12:24

Lääkärikäynnin yhteydessä opin tuon, kun hän katsoi kirjasta mikä on lääkkeen puoliintumisaika ja
siinä höpisi, että aine alkaa siitä laskemaan takaisinpäin vaikutusaikaa.

Lähteet:
Joku terveyskeskusreissu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2011 - 20:22

Aika, jonka kuluessa puolet aineesta on hajonnut.