Syötkö mieluummin makeaa vai suolaista? Miksi?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.04.2011 - 15:12

Syön mieluiten suolaista sillä se vie paremmin nälän pois pikkuisina anoksinakin ja näin ei tule ahdettua liikaa kaloreita sisäänsä. Silloin harvoin kun makeanhimo iskee niin pahasti, että jotain imelää on ihan pakko saada sisuksiin pistelen suuhuni yleensä suklaata ja siitäkin mieluiten tummaa versiota hitaasti jokaista palaa imeskellen.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille vastaajille!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.04.2011 - 12:58

aikansa ja paikkansa kummallakin,
eivät ne ole vaihtoehtoisia valintoja ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2011 - 12:58

Jos kaksi vaihtoehtoa valkkaan suolaista,helpompi säädellä oman kehon aineenvaihduntaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2011 - 12:59

sekä että, mutta mielelläni enemmän kallistun suolaisen puolelle... matalat verenpaineet nääs vaativat aina välillä pientä kohotusapua....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2011 - 12:59

Minä olen makean perään, mutta välillä pitää suolaista syödä että makeaa taas saa syötyä. Minä olen hyvin sairas kropastani ja huvit on vähissä, selkäni on niin rappeutunut että liikunta ja toimeliaisuus on jäänyt pois, nämä viimeiset vuodet jotka vielä kävelen , olen nautiskelija ja tykkään syödä hyvää ja pääsen jopa itse vielä herkkuja ostamaan. Tulee aika lähitulevaisuudessa kun laitoksessa olen liikunta kyvyttömänä ja laitoksen ruokia saan syödäkseni, otan ennen sitä nautintoja itselleni, ei varmasti ymmärretä liikuntakyvytöntä ihmista että suklaalevy ja muut namit maistuu kun vaippaan tulee tarpeet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2011 - 13:19

Graavikalaa, lohta leivälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 02.04.2011 - 13:59

Paheenani ovat perunanlastut, mieluiten grillimaustetut. Käytännössä napostelen niitä joka ilta sitten kun lapset on saatu nukkumaan. Namuista en pahemmin välitä, mitä nyt joulunaikaan pakolliset vihreät kuulat pitää ottaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2011 - 15:14

Molempia tilanteen mukaan. Suolaisemman puolelle kallistuu nyt dietin aikana...siis koetan välttää makeaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2011 - 16:19

Sekä että.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2011 - 17:20

Eipä tuota saisi syädä suolastakaan kuin vähän. Mutta voi, että en osta kaupasta suklaata enkä mitään hyvää napsin se levyn yhden yön aikana,
Ja vaikka laitatan sen kuinka korkealle kaappiin, niin jollain ongin sen yöllä alas.
Aamulla on paperit lattialla ,lakanat suklaassa ja naama kuin neekerillä.
Miksikö? Täytyyhän se ukottomalla jokin himo olla syödessäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2011 - 17:37

Joskus iskee makeanhimo, silloin pitää toteuttaa vaikka suklaalevyllä...
Mutta lasken itseni kumminkin suolaisen ystäväksi eniten...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2011 - 17:38

Kyllä suolaisen valitsen jos valita täytyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.04.2011 - 19:00

Suolaista syön mieluummin. En erityisemmin välitä makeasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2011 - 19:35

Suolaista mieluummin,mutta kyllä makeakin maistuu joskus siihen on oikein himo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2011 - 21:25

Molemmat maistuvat, mutta esim. työpalavereissa tartun mieluummin siihen suolaisempaan vaihtoehtoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2011 - 23:13

Molemmat käy. Liiankin hyvin. Riippuu ihan mitä sattuu olemaan. Ei makeaa minulla aina, eikä suolainen. kaupat on 5km päässä, ei sinne aina pikkuasioitten takia mennä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2011 - 23:13

Silakka on paras kalaherkuista. Pihvinä, savustettuna, halstrattuna ja suolattuna. Maistuu jopa makealta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2011 - 00:54

Suolaista, ettei paino karkaa. Joskus tietenkin täytyy myös herkutella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.04.2011 - 21:46

Suolaista ja siksi että makea etoo. Sen harvan kerran kun syön makeaa, tarvitsen siihen jotain suolaista päälle, muuten tulee paha olo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2011 - 21:39

MIeluummin suolaista, mutta makeaa tekee joskus mieli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2011 - 23:44

Kyllä mielummin suolaista syön,jos pitää valita..mutta makeakin on ihan hyvää..vaikka pieni pipari kahvin kanssa..maistuu hyvälle..eikä tule liikaa kaloreita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2011 - 09:57

Nuohan ovat kaksi ääripäätä mutta tilanteen mukaan. Pieni makea on tarpeellista sekin, suolaa taas yritän välttää eli missään syötävässä ei suolaa saa olla varsinaisesti. En käytä suolaa ruoanlaitossa, vaan sensijaan yrttimausteita ja muita makua antamaan.