Voi mitä Helsinkiläset ovat nähneet?

www.iltasanomat.fi/kotimaa/T...71646.html

Aivan ihana ja lutunen veijari!

Lisätty: 01.04.2011 - 12:00

Liian laiha joten pääsi hoitoon...

www.iltasanomat.fi/kotimaa/L...f-promoimg

Lisätty: 07.04.2011 - 09:25

LAUTTASAAREN KUUTTIA HOIDETAAN KORKEASAARESSA
Lauttasaareen rantautunut laiha hylkeenpoikanen tuotiin Korkeasaaren luonnonvaraisten eläinten hoitolaan viime torstaina. Punnituksessa se todettiin vain kymmenkiloiseksi, kun normaalisti samanikäinen hyvinvoiva kuutti painaa puolta enemmän. Poikanen on saattanut olla viikkoja hukassa emoltaan.

Eläinhoitolassa kuuttia ruokitaan kalasoseella neljä kertaa päivässä. Itse se ei ole vielä suostunut syömään, joten ruoka annetaan sille letkulla. Poikasella on vielä valkoinen kuuttikarva, eikä se viihdy vedessä. Hiukan vartuttuaan kuutti saa kahluualtaan, jossa se voi alkaa tutustua kalojen pyydystämiseen. Kaikki kuutit eivät tarvitse ihmisen apua.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.03.2011 - 22:19

Kyllä on ihana. Sääli, että hänen kotinsa on maailman saastuneinen merialue.

Lisätty: 01.04.2011 - 11:09

Tämän päivän Iltalehdessä olikin sitten se tarinan kääntöpuoli: kuutti on pahasti aliravittu, mutta onneksi pääsi hoitoon Korkeasaareen.
www.iltalehti.fi/uutiset/201...3_uu.shtml

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille vastaajille!

Onneksi kuutti näyttäytyi ja on nyt hoidossa lihotuskuurilla!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.03.2011 - 17:24

No se on varmasti ollut kiva kokemus ken sen on osunut juuri näkemään.
Niitäpä ei täällä Keski-.Suomessa näe varmaankaan. Onnellista matkaa kuuttipojalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2011 - 17:43

Tuollaista en ole koskaan nähnyt luonnossa. Olisi kiva sekin havainto tehdä. On se jollain tavalla väärin kun tuokin on tapahtunut "kehä kolmosen" sisäpuolella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2011 - 18:48

Minäkin näin juuri?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2011 - 19:35

Aivan ihastus. Kyllä toinen oli ihan selväti onnellinen rannalla eikä osanut pelätä. Nauti kun oli nautinnon paikka.tosi söpö. Kauan oli pakkasia ja kovia, nyt jotka siitä selvinneet, nauttii toden teolla. Elämä taasen kerran helpon tuntuista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2011 - 19:36

Lohdutukseksi,ei KAIKKI helsinkilaiset ole nahneet hurmaavaa kuuttia muuta kuin uutisissa ja kuvissa tai Korkeasaaressa...aivan ihanan suloinen,hienoja kuvia¡¡

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 31.03.2011 - 21:47

Vai siellä ne veijarit viipottavatkin. Ja tuolla Saimaalla haikaillaan kun niitä on niin vähän. Stadiinhan ne peijoonat ovat lähteneet ilmeisesti suurempien appeitten perässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2011 - 21:48

Voi mikä söpöläinen...nyt olen kateellinen stadilaisille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2011 - 11:43

Olen nähnyt kuutteja lapsuudessani kun asuimme merenrannalla. Ihania ovat ja tuo eilinen näky oli varmasti herttainen. Näin kuvan jossa kultainen noutaja ihmetteli näkemäänsä! Nyt en linkkiä avannut.
Hylkeet (harmaahylje) ovat meressä eläviä, Saimaan norpat ovat eri laji.
Jaa... sillä oli aliravitsemus, huomasin kyllä että näytti laihalta, yleensä ovat pullukoita. Korkeasaari hoitaa... toivottavasti onnistuu pelastamaan poikasen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2011 - 14:45

Olen itse nähnyt kerran elämässäni saimaannorpan poikasen jotenka osaan kuvitella kuinka upeaa näkyä Helsinkiläiset ovat saaneet katsella Lauttasaaressa. Tälläisten upeiden näkyjen soisi yleistyvän ja siksi toivonkin että meistä jokainen tekisi omalla tahollaan jotain luonnon ja siinä elävien eläimien säilymisen hyväksi.