Nyt kivoja ruoka-ohjeita..niistä varmaan toiset saa vinkkiä?

Hedelmäinen Aura broilerikastike..

noin 500gr maustamatonta proilerifilettä..
1 rkl. juoksevaa rasvaa
½ tl suolaa
1 tl sitruunapippuria
1 sipuli
1 tölkki ananasmuskaa
1 prk(2,5dl) Aura ruokakermaa
puolikas paprika.

Leikkaa fileet viipaleiksi,ruskista ne rasvassa,mausta .
Lisää hienonnettu sipuli,anna kuulottua..
Lisää anansmurska liemineen, parikakuutiot ja ruokakerma..

Anna kiehua kannen alla hiljalleen 5 min.

Tarjoa pastan,riisin tain keitetyn peunan kanssa..

Lisätty: 30.03.2011 - 14:32

Laittakaa hyviä omia ohjeita,,voi olla leivonta ohjeita myös..

Avainsanat: kivoja ruokaohjeita.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.03.2011 - 15:25

HERNEKEITTO JAUHELIHASTA

500 g herneitä
2 l vettä
1 sipuli silputtuna
3 porkkanaa viipaloituna
suolaa
meiramia
400 g naudan jauhelihaa
suolaa,maustepippuria

Huuhdo herneet.Liota niitä yön yli vedessä.Keitä herneitä liotusvedessään 1 tunti.Lisää silputtu sipuli joukkoon,anna kiehua puolisen tuntia.Lisää sitten porkkanaviipaleet,anna kypsyä vielä reilun puoli tuntia.Ruskista jauheliha kypsäksi ja mausta se,lisää loppuvaiheessa keiton joukkoon.Mausta keitto ja tarkista maku.

Tätä meillä tänään ja lettujen kera!

Kysyjän kommentti

Pitää kokeilla jauhelihasta..kiitos..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.03.2011 - 14:12

Kiitos liisukka meinasin kyssärin yhteydessä pyytää tuota ohjetta kun kehuit sitä maukkaaksi. Ainakin kokeilen sitä kun mieleni teki.Aina olen tehnyt noita omia pöperöitä mutta perunasta en luovu. Tämähän sopii perunalle ja porkkanalle. Kaunista aurinkoista päivää täältä sinulle sinn,e kauniiseen merelliseen kaupunkiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2011 - 15:14

Nyt Valio mainostaa Aurajuusto-kermaa... ei kiitos teennäiselle tuotteelle. Kermaan voi lisätä jotain hyvää sinihomejuustoa, jotain muuta kuin Auraa.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 30.03.2011 - 15:33

400g nauta-sika jauhelihaa
1 sipuli
2 valkosipulin kynttä
1 prk tomaattipyrettä
½ lihaliemikuutio
3 dl vettä

aromisuolaa
pippurisekoitusta

Paista pilkotut sipulit aluksi kuivalla pannulla, jolloin niistä tule makeita.
Lisää valkosipuli ja paistorasvaa, ruskista ja mausta jauheliha.
Lisää tomaattipyre, vesi ja lihaliemikuutio. Siirrä kattilaan ja anna hautua
pienellä lämmöllä ainakin puoli tuntia. Lisäksi spaghettia á la dente.

Lähteet:
Tänään meillä tätä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2011 - 18:49

Tässä on tulista turkkilaisata;
www.napsu.fi/matkailu/matkak...-50--Kemer

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2011 - 18:49

Maistuva kasviskeitto

2 porkkanaa
2 lehtisellerin vartta
1 kesäkurpitsa
1 sipuli
2 - 4 valkosipulinkynttä
5 tomaattia
1 rkl öljyä
2 rkl tomaattisosetta
7,5 dl vettä
1 kasvisliemikuutio
rouhittua mustapippuria
1 tlk (400 g) kidneypapuja
tuoretta, hienonnettua basilikaa

* Huuhtele kasvikset. Kuori ja paloittele porkkanat, paloittele lehtiselleri ja kesäkurpitsa. Kuori ja hienonna sipulit. Lohko tomaatit.
* Kuumenna öljy kattilassa ja lisää tomaattisose, sipulit ja porkkana. Kuullota muutaman minuutin ajan sekoitellen.
* Lisää lehtiselleri, kesäkurpitsa ja vesi. Keitä muutaman minuutin ajan.
* Lisää tomaatit, kasvisliemikuutio ja pippuri. Hauduta 10 minuuttia.
* Lisää lopuksi valutetut pavut. Kuuemnna ja mausta basilikalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.03.2011 - 19:50

Onko kukaan käynyt katsomassa tuolta Napsun ruokaohjeista, niitä sinne on tullut pilvinpimein. Melkein joka päivä joku kysyy ja toiset vastaa. Varmasti siellä on monta hyvää ohjetta.