Alanyan itäinen puoli?

noniiin, siis otsikko kertoo jo aiheen suunnan. Millainen on tuo Alanyan itäinen ranta, yms? Onko sieltä millaset kulkuyhteydet sinne Kleopatrarannalle? Jaaa onko kukaan ollut hotellissa nimeltä Albatros Apartments? Olisi kiva saada vastauksia :)

Avainsanat: turkki alanya

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.04.2011 - 11:48

Olin juuri kaksiviikkoa Alanyassa ja liikuin vain itäisellä puolella. Itäinen ranta on huonompi varsinkin hiekan osalta. Se on karkeaa ja osin pientä kiveä, kallioissa on jotain simpukkaa kiinni jotka raapivat heti ihon rikki jos vaan hipaiseekin. On silti hyvää tilaa uidakkin. Rantakatua ajaa bussi 1 päästä päähän jolla voi kulkea läntiselle rannalle tai päin vastoin. Kadulta ei ole pitkä matka rannalle.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.03.2011 - 15:22

Kleopatra Ranta
Kleopatra- eli Damlatas – ranta sijaitsee Alanyan kahtia jakavan niemekkeen länsipuolella. Rannan sanotaan olevan Alanyan paras ranta. Rannan hiekka on hienompaa, eikä sillä ole juurikaan kiviä tai kallioita, sen sijaan se syvenee nopeammin kuin itäinen ranta.
Kun Egyptin kuningatar Kleopatra sai Alanyan häälahjaksi Roomalaiselta sotapäällikkö Markus Antoniukselta, hän kylpi linnakkeen juurella joka päivä. Alun perin linnakkeelta alas Kleopatran yksityiselle rannalle on johtanut tunneli, jota kautta hänet kannettiin uimaan aina silloin, kun hän tahtoi.
Tämä 3.5 kilometriä pitkä ranta tunnetaan myös Damlatas – rantana, vuonna 1948 niemekkeen länsilaidalta löytyneen Damlatasin tippukiviluolan mukaan. Nykypäivänä Tippukiviluola on yksi Alanyan monista matkailunähtävyyksistä.

Pääsee paikallisella Dolmuksella ja taksitkin ovat todella halpoja

www.iltalehti.fi/matkailu/ma...anya.shtml

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2011 - 19:28

Niin tämä tosin taitaa olla lännempänä?
www.napsu.fi/matkailu/matkak...5--Olympia