Allergiat lisääntyy?

www.studiolumi.com/koke/uait...koall.html

Avainsanat: sähköallergia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.03.2011 - 13:06

Onhan se mahdollista,että esim. avojohtolinjojen aiheuttama voimakas sähkömagneettinen kenttä aiheuttaa joillekin oireita.

Aikoinaan Turussa oli radiolähetyksien lyhytaaltoasema. Silloin oli mahdollista, että sähköhellan levylle jäänyt kattilankansi alkoi "vinkumaan" ja lankapuhelimista kuului radiolähetykset taustalla.

On myös totta, että korkeajännite siirtolinjan alla sähkökentässä voi neonputki antaa valoa ilman sähköliitäntää.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksesta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.03.2011 - 11:50

Onhan niitä kaikenlaisia allergioita nykyisin. Itselle riittää kaikki siitepölyt, hölynpölyt yms. Tosin nyt on iskenyt uusi "allergia"..nimeä en ole vielä keksinyt, mutta se saa mielen matalaksi, kun kuulee itseään vihattavan ja nimitettävän tosi rumasti. Lääkkeeksi ei kai muu auta, kuin hävitä olemattomiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2011 - 12:48

Allergiat lisääntyy kaikenmaailman lisäaineiden myötä. Ei sitä tiedä mitä ihmeiden aineita ne meidän ruokiimmme sotkee, että ne säilyy ja ovat kauniita.
etelttin, sitä ennenkin maalla, ei ollut lisäaineita, mutta ei tämmöistä allergiaryysistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2011 - 12:55

Ei ehkä allergiat vaan yliherkkyydet. Allergia-sanaa käytetään vaikka ei ole kyse allergiasta eli jos testeihin menee, puhdasta näyttää.
Sähköallergia on asia jota koskevia tutkimukisa ei ole Suomessa saatu aiemmin julkaista. En tiedä nykytilanteesta. En usko että itse sitä koen... hmm...
Norjassa tehtyjen tutkimusten mukaan jo parikymmnetä vuotta sitten mm. tietokoneiden käyttö lisäsi sähköallergiaa. Se tutkimus pimitettiin Suomessa, tietoa tosin vuoti julkisuuteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2011 - 14:06

Kyllä itse uskon sähköallergiaan. Siis yliherkyyrteen. Miksi sitä halutaankin sitten nimittää. Paljon nuoria ihmisä ovat niin herkkiä kaikelle sähkölle että ovat eläkkeellä. Eivätkä voi mennä kaupunkeihin ovat maaseuduilla vanhoissa hirsimökeissä.Se on aika ongelmallista. Ei kyllä kivaa. Niinkauan aina asioita vähätellään kun on pakko myöntää että vaarallistahan se ihmiselle on.Ihminen yksin aina kärsii isoista markkinoista .Nykyisin isoja voimalinjoja alkaa olla joka puolella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2011 - 15:18

Paljon allergioita löytyy, vaikka saattaa olla että ovat olleet jo vuosia mutta nyt vasta löydetty syy!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2011 - 17:01

Kännyköiden tukiasemista ja niiden aiheuttamista ongelmista keskustellaan yllättävän vähän. Tietävätköhän talohallitukset ja isännöitsijät mihin vaaraan saattavat talon asukkaat. Mieheni on työskennellyt alalla eikä häntä saisi millään ilveellä muuttamaan taloon missä katolla tai seinässä on tukiasema.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2011 - 09:23

Home lisää allergiaa.Ei suinkaan toisinpäin.Homeelle altistunut on oikea aikapommi.Flunssat,siitepölyt,huonepöly yms.alkaa aiheuttamaan oireita.Vaatteet ovat aika sähköisiä.Reumaa sairastavana joudun katsomaan,että vaatteeni olisivat puuvillaa,koska minulla on lihasjännityksiä joista saa sähköiskuja ovenrivoista ja toisista ihmisistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2011 - 20:18

"Sähköallergia on asia jota koskevia tutkimukisa ei ole Suomessa saatu aiemmin julkaista."

näin väitettiin tuossa eräässä aikaisemmassa vastauksessa, se väite on täyttä soopaa
(ja tästä asiasta minulla on sitä kuuluisaa 'sisäpiiritietoa')

sen sijaan valtaosa asiaa tutkineista on sitä mieltä että nämä väitetyt sähköyliherkkyystapaukset johtuvat ihan muista syistä kuin sähköstä, eli tavallaan virhediagnooseja kun ei ole osattu (tai haluttua) todellista syytä selvittää

yleisemmin ottaen allergiat/ylyherkkyydet ovat varmasti lisääntyneet jo ihan siitä syystä että nykyisessä elämänpiirissämme ja nykyisillä elämäntavoillamme altistumme erilaisille epäterveellisille asioille moninkertaisesti verrattuna aikaisempiin sukupolviin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2011 - 21:40

Aivan älytön määrä on nykyään erilaisia allergioita, ne on lisäntyneet todella räjähdysmäisesti.