Jos lähtisitte kaupunki lomalle eurooppaan minkä kaupunkin valitsisitte?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.03.2011 - 10:05

Taas on tulppaaneita tulvillaan, iloinen Amsterdam. Arvannetkin sen olevan Hollannin Amsterdam.
Amsterdamiin en jäisi vaan matkustaisin 40 km lounaaseen Lissen pikkukaupungin lähellä sijaitsevaan
maailman suurimpaan sipulikukkapuistoon Keukenhofiin.
Olisi juuri nyt keväällä auki 2 kuukautta.
Ihalisin tulpaaneja, krookuksia, liljoja, narsisseja, hyasinttejä ja tietenkin niitä monisataisia lajikkeita ja
värivalikoimia täynnä olevia tulppaaneja.
Taru kertoo, että se on maailman eniten valokuvatuin paikka.
Sieltä toisin kysymyksen tekijälle sylillisen tulppaaneja ja ehkäpä Mariaanankin mielessä palaa meno
Hollannin kukkaloistopuistoon. Sieltä minä sen kevään hakisin just meille napsulaisille.

Lisätty: 10.04.2011 - 09:22

Kiitos käyttäjille valinnasta.

Lähteet:
Kirjastosta lainattu puutarhalehti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.03.2011 - 09:19

Amsterdam tai Rooma. Molemmissa haluaisin käydä uudelleen sillä niissä viihtyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2011 - 09:51

Taitaisin mennä katsomaan tuota Amsteddamin tulppaani peltoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2011 - 09:57

Tällä hetkellä suurin haaveeni päästä Madridiin, ja aikomus näillä näkymin sinne mennä syysloman aikana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2011 - 10:07

Lontoo oli ensimmäisenä mielessäni, mutta kun juuri tulin sieltä niin ehkäpä Lissabon olisi seuraavana.

valperi.blogspot.com/2011/03...oossa.html

Euroopan alueelta kyllä löytyy useampi kymmentä sellaista kaupunkia joihin olisin valmis lähtemään ihan vapaaehtoisesti.

valperi.blogspot.com/2009/12...tikka.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2011 - 10:15

Minä lähtisin mielelläni Unkariin ja Budabestiin, olen käynyt siellä 2 kertaa ja mieli tekisi mennä sinne vieläkin, ihmiset ovat mukavia, kaupunki on kaunis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2011 - 10:35

Berliini,Bordeaux,Barcelona,Amsterdam...yms.yms.lisää löytyy listalla LLL,lähellä,lystikkäitä,lähestyttäviä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2011 - 10:51

Jos ihan heti huomenissa lähtisin niin ehkä Belgiaan, vaikak ensin Brusseliin ja sieltä myös Liegeen ja Bruggeen.
Amsterdam on viehättävä kaupunki, sukua asuu siellä, joten on hieman liian tuttu. Jokin Ranskan kaupunki myös sopisi, lukuunottamatta Pariisia.
Totesin juuri eilen kotona että vajaat 3 viikkoa Vilnan reissuun... se toteutuu kyllä.
Praha on listalla, sinne vasta heinäkuun lopulla.
Valtaisaa kukkamerta en tuoksuyliherkkyyden takia uskaltaisi ajatella, on kyllä Keukenhof koettu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2011 - 11:00

Roomaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 30.03.2011 - 11:31

Ateena, sinne siis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2011 - 12:54

Lontooseen minäkin menisin. Siellä ehdottomasti Wempleyn stadionille katsomaan jalkapallo-ottelua. Minulle vielä käymätön paikka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.03.2011 - 13:19

Tänne minä lähtisin:
fi.wikipedia.org/wiki/Amsterdam

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2011 - 14:07

Lontoossa olen käynyt about 20 vuotta sitten, joten sinne haluaisin uudestaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2011 - 17:09

En ole koskaan käynyt Dublinissa, joten sinne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2011 - 18:13

Lissaboniin haluaisin mennä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2011 - 20:19

Amsterdam on kiva kaupunki ja Praha on erittäin kaunis, mutta Venetsia on niin ihmeellinen ja romanttinen että suosittelen sitä lämpimästi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.03.2011 - 22:39

Vaduz olisi ihanan pieni. Suurkaupungit eivät kiinnosta.