Mikä on Suomen vanhin laskettelurinne?

Lisätty: 30.03.2011 - 06:08

Siinä on kaikki liki; Sankari hautausmaakin?
kansalaisen.karttapaikka.fi/...mp;lang=fi

Avainsanat: vanhin mutkamäki

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.03.2011 - 17:39

Kauniaisten hiihtokeskus on Suomen vanhin laskettelurinne - alamäkeä jo vuodesta 1934

verkkojulkaisu.viivamedia.fi.../2009/2/14

Kysyjän kommentti

mäet ovat kaikki samanikäisiä Suomessa, mutta 1. hissi tuli Kasavuoreen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.03.2011 - 18:25

On vähän vanhempi kuin se mäki minkä me pentuina teimme metsään oikein hyppyrin kanssa.
Nimittäin kuin tämä Kauniainen.

Lähteet:
Ensi tieto Toffen vastauksesta.Toinen oma muisti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2011 - 19:22

Onkohan Kauniaisissa edes niin korkeaa paikkaa, missä voisi sijaita mutkamäki. Epäilen suuresti.

Nuuksio (ruots. Noux, muita muotoja: Noox, Nousby ja Nuoksi) on Espoon kaupunginosa ja järviylänkö Uudellamaalla, jonka länsiosassa oleva Nuuksion kansallispuisto on pääkaupunkiseudun ainoa kansallispuisto. Kansallispuisto sijaitsee osittain Espoon, osittain Vihdin ja pieni osa myös Kirkkonummen alueella. Pääosa kansallispuistosta sijaitsee Espoon Nuuksion kylästä saadusta nimestä huolimatta Vihdin Tervalammen kylässä ja on kuulunut aikanaan Tervalammen kartanoon.

Nuuksion ylängöllä sijaitsee Solvallan urheiluopisto (ruots. Solvalla Idrottsinstitut) ja Suomen vanhimman laskettelurinteen käsittävä talviurheilukeskus, useita leirikeskuksia, ja jonkin verran vanhoja maalaistaloja ja kesämökkejä. Solvallan alueelle on suunniteltu rakennettavan kansallispuiston luontokeskus.

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Nuuksio

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2011 - 19:25

Olisin veikannut Kalpalinnaa, mutta se perustettiinkin muutama vuosi myöhemmin. No, totta puhuen nämä Etelä-Suomen "rinteet" on mitä on...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2011 - 20:13

Kyllä Solvallassa ehti ylempänä auraamaan ja parit mutkat tekemään ennenkuin oli montussa...:-D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2011 - 10:02

No kalpalinnan rinne minullekin tuli heti mieleeni .Oli nuorena siellä hotellisiia häissä.1939v.Lasketeliin.