Osaako siilit lentää ?

vai mitä sinä näet tässä kuvassa taivaalla ?

www.wildlifeextra.com/go/new...re.html#cr

Lisätty: 29.03.2011 - 19:02

no tuon artikkelin mukaan kyse oli tällä kertaa kylläkin kottaraisista jotka parveilevat muuttoreissullaan ....

lentäviä siilejä en ole luonnossa nähnyt, kiroilevia ja juopottelevia kylläkin ...

rajavartija.blogspot.com/sea...abel/siili

Avainsanat: linnut siili

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.03.2011 - 15:41

ja kiroilla kans...ehka kiroillen lentävä;kerran näin Rooman taivaalla samannäköisen muodostelman,jäi mieleen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.03.2011 - 15:43

Mehiläisyhdyskunta tuossa muuttaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2011 - 17:37

Ihan hauska kuva, muistuttaa todella siiltä...
Mutta mehiläisiä muuttopuuhissa kyllä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2011 - 17:48

Ilmetty siili.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2011 - 18:21

Minäkun luulin, että jonkun isäntämiehen sontapatteri on laskenyt päästön taivaalle.
Mutta kaiken vääryyden välttämiseksi sovitaaan, että se on siili hyvin muistuttaa siiliä
ainakin mielikuvituksella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2011 - 18:38

Siilille näyttää, mutta jotain hyönteisiä lienevät. En vain tiennyt, että osaavat muodostelmassa lentää.

Lisätty: 30.03.2011 - 07:35

Ps. Siis onko kottaraisia vielä olemassa jossain noin paljon? Ennen niitä oli joka pihapiirissä, mutta en ole nähnyt enää 15 vuoteen ainuttakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2011 - 19:14

Osaavatkohan nuo muodostelmalentäjät tehdä muitakin kuvioita kuin siilin. Siilipä sanoo tuosta: "Voi pirskatti, onhan morsian tavoittamattomissa"!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2011 - 19:27

Vau, ihmeellinen on luonto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2011 - 19:32

Kova kohtelu käynyt siili paralla.Mutta tuollai ne pikkulinnut suojautuvat parhaiten petoja vastaan,kun lentäävät parvessa.Ihan oli siilin muotoinen parvi,

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.03.2011 - 21:34

Hauskannäköinen muodostelma, ihan siitä äkkinäinen siilin tunnistaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2011 - 21:57

Minä en nyt uskonutkaan että siilit lentää. Minulla on jokunen vaate kyllä jonka logo on kiroileva siili. Mutta asiaan, olen eläin rakas ihminen ja tässä Turun Nummen kaupunginosassa on vanha miljöö ja jokunen piilopaikkakin ja talvehtimispaikkoja erilaisille eläimille, ruokimme lintuja ympäri vuoden, oravat ovat palanneet taas, 2 kuukauden jälkeen ja harmaat pulskeat , vilkkaat oravat käyvät taas lintulaudan pähkinöista nauttimassa ja koivun oksasta joka on puolen metrin päässä ikkunastani härnäävät kissojani, kisut kyyryssä säkättävät äänettömästi vastaan ikkunalaudalla. Jäniksiä käy kuopimassa lintujen ruokinta automaattien alla, pähkinöitä himoitsevat ja rusinoita, eivät porkkanan päälle mitään ymmärrä. Mutta siilejä olen ruokkinut tässä pihassa vuodesta 1986 lähtien, on ollut vuosia että 4 ltr kattilan keitin kaurapuuroa, sokeria vähän ja voita sekä kissan kuivamuonaa , meni 2 yössä, ja pieniä siili vauvoja tuotiin minulle päivähoitoon kukkapenkkien nurkkiin, kämmenen kokoisia ja illalla emot hakivat lapsensa pois. minä tunnistin ne siilit koon, ja värien mukaan, ei kaikki siilit ole väritykseltään samanlaisia jos ne rinnakkain asetellaan, pahin tapaus oli kun eräs siili tuli aamusella syömään, yleensä nukkumaan menevät, mutta tämän siilin ympärille oli sidottu talutushihna muovikassista pienenä, nappasimme sen kiinni ja vapautimme, toinen huono tapaus siilille oli että oli jäänyt olut sixpackin se muovi renkula siilin niskaan, poistimme sen ja tuhisten " kiroillen " jatkoi matkaansa syötyään kauraprottia kuistimme alta.Olen syksyisin toimittanut monta siiliä kunnallisen eläinsuojeluvalvojan hoteisiin, on liian siistit tontit nykyään, ei ole niitä talvehtimis paikkoja siileille, minäkin halusin kun uusimme tontin rajoittavaa aitaa että metrin välein aukkoja siileille tehdään. Et varmaan tällaista vastausta halunnut, mutta eläinten puolesta sain mieltäni purkaa.

Lisätty: 29.03.2011 - 23:14

Minun pihaltani on matkaa Turun torille 1,5 km ja urbaani kaupunginosa, talomme on hirsistä pystytetty paikkaansa 1928, junalla on talo tuotu Terijoelta hirsineen, ja monesti mietin että vain hyötyeläimet puuttuvat tästä miljööstä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2011 - 09:47

Oli aikatavalla siiliä muistuttava parvi.Siilit eivät lennä,ainankaan vielä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2011 - 18:20

Olisihan se aika varmaan aika villiä menoja, kun siilit parvena taivaana lentelisivät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2011 - 18:24

Siilihän se ilmiselvästi siinä tekee lentomatkaa maitokupilta toiselle! Tai ei sentään kyllä ne noita mainitsemiasi kottaraisa on. Olen itsekkin nähnyt niiden muodostavan lentomatkoilaan mitä ihmeellismpiä kuvioita joten ei tuo siilikuvio niin outo ilmiö ole.. Kaunis kylläkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2011 - 13:11

kun makoilee selällään ja katselee taivaalle niin siellä voi nähdä vaikka minkälaisia muodostelmia,

esimerksi ihan lehmän muotoisia pilviä,
siis lehmätkin osaa lentää ! m.o.t