Onko uusi lumi vanhan surma?

Avainsanat: lunta riittää

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.03.2011 - 20:05

Vanha sanonta ja tuo on myös uskominen...

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.03.2011 - 19:14

pakkohan sen on keväällä olla, kun se kevätkuukausiin yhdistetään. Harvemmi sitä syys- ja keskitalvella sanotaan vanhan lumen surmaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2011 - 19:17

Ei ainankaan vielä ole vanhaalunta surmannut ja nyt epäilenkin,että vielä juhannuksenakin on lunta,kun nyt on kokoajan yöllä niin kylmää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2011 - 19:29

Näinhän sitä yleensä sanotaan,että uusi lumi on vanhan surma..Nyt on ollut vielä yöpakkasia päivätkin kylmiä ja lunta satanut..mutta ei todella kevään merkkejä...muuta kun valoisuus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2011 - 20:02

Kyllä se vanha sanonta väittää mutta ei se tänä keväänä sitä ole ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2011 - 20:27

Niin näkyi täällä lounais-suomessa käyvän. Lumisateen jälkeen väheni kinokset silmin havaittavasti. Totta on tuo väittämä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2011 - 20:51

Kyllä vanha kansa tietää, paikkansa piää tuo vanha väittämä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.03.2011 - 01:02

Niinhän sitä sanotaan. ei vain näy pitävän paikkaansa näillä leveysasteilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2011 - 07:24

Vanha sanonta, mutta nyt katsoessani paksuja hankia ja tuota lumisadetta sanoisin, että "eppäillä soppii, eppäillä soppii"...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2011 - 09:44

PAKKO olla,tänään MA satanut valkoista hahtuvaa ja auri kurkistelee pilvien takaa.Pakko,pakko olla vanhan lumen surmaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2011 - 12:31

Sellainen on kuulemma vanha sanonta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.03.2011 - 12:48

Täällä ainakin joka sateen jälkeen kinokset kasvavat. Ei pidä paikkaansa se sanonta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2011 - 14:26

Noin on aina sanottu ja on kyllä tähän saakka pitänyt paikkaansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2011 - 16:29

Kyllä sanonta sanoo niin. Kyllä paikkansa pitää. Alimmainen vanha sulaa paremmin kun uutta tulee päälle.