Mikä on Suomen vanhin tavaramerkki? Täyttää tänä vuonna 115 vuotta ja varmaan meille jokaiselle tuttu.

Avainsanat: tavaramerkki

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.03.2011 - 19:22

Minä makeasuu laitan Suomen vanhimmaksi tavaramerkiksi Kis-Kis karamellin. Se on rekisteröity vuonna 1901.

Lisätty: 27.03.2011 - 19:55

Vanhin Suomen tavaramerkki om myös Singer, liitettiin rekisteriin2.6.1898.
Tavaramerkki Suomen painiliitto täytää tänä vuonna 115 vuotta

Lisätty: 27.03.2011 - 20:08

Jos laita hakusanaksi tuotemerkin, joka täyttää tänä vuonna 115 vuotta, menee monta tuntia siirtää niitä tähän, ainakin minulta. Mikä sitten kysymyksen tarkoitus.

Lähteet:
Zazer jaksoi uusiutua/googlesta.n115 vuotta tänä vuonna.

Kysyjän kommentti

Juuri tuota Kis-Kis -karkkia tarkoitin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.03.2011 - 19:23

Oisko fiskarssin padat, pannu,t sakset tai sitten fatserin kis kis karut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2011 - 19:54

Vanhin Suomessa voimassa oleva tavaramerkki on Singer, joka merkittiin rekisteriin 2.6.1898 numerolla 266. Rekisteröinti on uudistettu kymmenvuosittain 11 kertaa. Tällä erää suoja on voimassa vuoteen 2018 ja silloin se voidaan taas uudistaa kymmeneksi vuodeksi. Singerin ensimmäinen tavaramerkkirekisteröinti Suomessa oli vuonna 1890 numerolla 96 rekisteröity neula-lanka-sukkula-merkki. Tämä rekisteröinti pidettiin voimassa kaksi kymmenvuotiskautta.

Vanhin suomalainen Suomessa voimassa oleva tavaramerkki, Fazerin Kiss-Kiss on merkitty rekisteriin 15.11.1901 numerolla 443. Fazerilla on hallussaan myös Suomen ensimmäinen väritavaramerkki – suklaalevyn sininen vuodelta 2001. Suomalaisten eniten arvostamien brändien listalla ovat useimmiten pitäneet kärkipaikkaa Fazer tai Fazerin Sininen.

www.prh.fi/fi/prh_palvelut_j...uotta.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2011 - 20:04

Olisin itse veikannut tuota fiskarssia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2011 - 20:25

Fiskarsia minäkin ensimmäiseksi ajattelin. Luotan tässä asiassa Toffen asiantuntemukseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2011 - 20:50

Peesaan Toffea, oli tyhjentävästi vastattu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2011 - 22:00

Sellaista ei Patentti ja rekisterihallituksen lista tunne!
Vanhimmat on annettu jo raueta.
www.prh.fi/fi/prh_palvelut_j...uotta.html

Toukokuun 1. päivänä 1889 tehtiin Suomen tavaramerkkirekisteriin ensimmäiset merkinnät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.03.2011 - 01:01

En ole vielä noin kauan aikaa elänyt jotta olisi tietoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2011 - 03:27

Fazerin Mignon suklaamuna ainakin on sen ikäinen.
fi.wikipedia.org/wiki/Mignon Tiedä häntä, onko tuolla ollut ensimmäinen tavaramerkki?
Näkyy heillä olevan siitä uutinenkin; www.fazer.fi/Uutiset/Fazer_M...idonnayte/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2011 - 07:26

Ko ei tiijjä..Fiskarsia veikkailin, mutt jokin Fazerin tuote se voisi olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2011 - 12:37

Singer on todella vanha merkki..Äidiltä perintönä sellainen kaunis poljettava Singer mikä toimii,mutta en sillä ompele... en ole raaskinut hävittää..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.03.2011 - 12:51

En minäkään kaikkea tiedä. Mutta hienoa havaita että google auttaa noissakin asioissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2011 - 14:51

Fiskarsin sakset... en tiedä varmasti. Singer ei ole ainakaan suomalainen tavaramerkki vaikka Singer-tuotteita paljon täällä onkin käytetty.
Taitaa olla Mignon-muna... siitä luin jostain hiljattain.