Mistä löytäisin sellaisen muovisen jatkeen vesiränniin, jolla saisin väliaikaisesti johdettua sade ym vedet kauemmaksi talosta?

Lisätty: 31.03.2011 - 18:17

No nyt löysin Clas Olssonilta sellaisen itsekelautuvan muovisen "putken". Just sopiva mun tarkoitukseen.

Avainsanat: vedet kauemmaksi talosta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.03.2011 - 07:30

Viemäriputkea tai jos olet näppärä niin tekaiset juuri sellaisen, kuin tuolla edellä Pappa4 jo kertoi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.03.2011 - 17:15

Meillä on muovista harmaata viemäriputkea siihen tarkoitukseen laitettu, ostettu rautakaupasta, kesällä meillä on tynnyrit joihin sadevesi menee niistä ränneistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2011 - 17:25

Viemäriputki on aivan loisto tuohon tarkoitukseen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2011 - 20:18

Parista pitemmästä laudastakin saa tehtyä väliaikaisen V-muotoisen kourun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.03.2011 - 00:44

Viemäriputki mutkineen - saattaisi onnistua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2011 - 08:55

Viemäriputki voi olla hankala, kun se jäykkä, eli silloin tarvitsisi mutkakappaleita ym.
Itse hankkisin taipuisan suojaputken, jota käytetään usein alapohjan alla tai maan alla vesiputken suojaputkena, ns. vesijohdon asennusputki: esim. täällä:
kauppa.taloon.com/PublishedS...IN-2576032
Salaojaputkea ei kannata hommata, koska niissä on reikiä tasaisin välein.
Mene rautakauppaan ja kysy asennusputkea, halkaisija yleensä 100 mm. On se helpompi kuljettaakin kuin viemäriputki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2011 - 12:47

Ennen salaoien tekoa,kun tarvi vedet johdattaa kauemmas..Meillä oli pellistä taivutetut kourut,mitä pitkin vedet menivät kauemmaksi talosta.