Hei puutarhanapsut! Mitenkähän minä kehäkukan siemenet laitan kasvamaan?

Tuossa niitä on pussillinen. Ensin purkkiin ja sitten maahan. Vai miten, missä ja milloin?

Avainsanat: kehäkukka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.03.2011 - 12:30

Niin silloin kun minäkin olin palstaviljelijä, niin vasta palstalle kylvin siemenet.
Nyt ihailen vain toisten loistokkaita kukkariveja.

Muista pappa puhua taimille paljon kun nousevat pintaan, iloitsevat siitä.

Kysyjän kommentti

Näinkin sanotaan: "Puhumatta paras"!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.03.2011 - 12:25

No yleensä ne kylvetään suoraan maahan, siis kun multa on sulanut roudasta ja jäästä. Aurinkoiseen paikkaan teet kuohkean penkin...tai jos sinulla on oikein iso ruukku, laatikko tms. vastaava niin kasvavat ne siinäkin. Kehäkukka ei vaadi esikasvatusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2011 - 12:37

Kasvatusohjeet

Kylvö: Tehdään kolme reikää ja jokaiseen reikään laitetaan yksi siemen. Siemenet itävät paremmin, kun vesi ei valu aivan suoraan kylvöreikien päälle.
Itäminen: Kehäkukka itää muutamassa päivässä. Valot laitetaan päälle mielellään heti taimien ilmestyttyä. Suositeltavaa olisi, että lamppu on päällä vuorokauden ympäti, kuitenkin vähintään 12 h/ vuorokaudessa. Jokaiseen ruukkuun jätetään yksi taimi kasvamaan.
Lannoituksen aloitus: taimien ollessa noin 2 cm:n korkuisia jolloin annetaan 2 ravinnetablettia.
Ensimmäinen vedenvaihto: Suoritetaan kahden viikon päästä lannoituksen aloittamisesta. Vedenvaihdon yhteydessä lisätään neljä ravinnetablettia.
Sadonkorjuu: Ensimmäiset kukinnot puhkeavat kukkaan noin kuudessa viikossa. Lehtiä kannattaa alkaa napsimaan vasta siinä vaiheessa, kun ei haluta kasvin tuottavan enään lisää kukintoja.

www.zengrow.com/kehakukka-gitana

Siemenet istutetaan toukokuussa maan lämmettyä. Kukkia saa ihailla heinäkuulta pitkälle syksyyn, kun kasvukaudella istutetaan siemeniä muutaman kerran.

*

Kasvupaikaksi valitaan aurinkoinen tai puolivarjoisa lämmin paikka.

www.yhteishyva.fi/piha_parve...kehakukka/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2011 - 12:56

Kylvä suoraan penkiin kun luulet että ei tule yökylmää.Pariviikkoa ennen kun yökylmät katoaa.Kerkiivät kukkaan ennenkuin syksy vie.Itse kerään kehäkukan kukintoja, kuivaan ja laitan talvella pullataikinaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.03.2011 - 00:38

Tee niinkuin pussissa sanotaan - voit jopa onnistua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2011 - 22:56

Ei tarvitse esikasvatuksia..Penkkiin vaan suoraan siemet ja vähn multaa päälle..äkkiä alkavat sietä sitten itämään,mutta tarvii kosteutta mullassa.
Itse otan aina syksyllä kehäkukan siemet talteen,ja kuivassa pidän ja hyvin on lähtenyt kasvamaan..heti kylvön jälkeen.