Onko tulppaania nyt kauniinpaa, se maljakossain kimaltaa. Aaltohan on tehnyt sen, maljakon niin ikuisen. Koska näimme ensimmäisen?

Avainsanat: aalto maljakko

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.03.2011 - 05:57

"oli alvariinsa" -maljakon suunnitelman nimi olikin Eskimåkvinnans skinnbyxor (eskimonaisen nahkahousut).

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Savoy-maljakko

Kysyjän kommentti

Nahkahousut ovat tuiki tarpeelliset.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.03.2011 - 21:58

ensimmäisen maljakon 1936
(ne näkivät jotka silloin elivät)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2011 - 23:25

Minulla on perintönä maljakko...En kyllä tiennyt,että on ensimmäinen vuodelta 1936..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2011 - 00:16

Ensimmäisen onnistui kissa pudottamaan ja toinen ollut vuosikymmenen paketissa."Ruotsalaisesta kaupasta" olen hankkinut labralasin näköisiä vaaseja,joissa 2kimppua valkoisia tulppaneja on kauniita.
Olisin varmaan 50-luvulle sijoittanut julkaisun,mutta EN ole ekaa vaasia nähnyt ;-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2011 - 06:27

Joskus -30 luvulla ensimmäinen maljakko. Yksi on minulla, toinen särkynyt muutossa. Tulppaanit ovat kauneimmilaan juuri Aallon maljassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2011 - 10:52

Aalto maljakko, aika tiedostettu ja arvostettu maljakko. Kyllä se kauan on ollut. Ikuistettu maljakko ,kaunis muoto.Kyllähän ne kukatkin tähän kevään aikaan siinä kauniina loistaa.Varsinkin kauniit papukaija tulppaanit, punaiset

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2011 - 11:09

Savoy-maljakko eli Aalto-maljakko on Alvar Aallon ja hänen vaimonsa Aino Marsion vuonna 1936 suunnittelema lasimaljakko.

fi.wikipedia.org/wiki/Savoy-maljakko

ja jos sinulla on kaksi maljakkoa ( eriväriset) vielä kun nuo liität yhteen ja laitat siihen aimo annoksen tulppaaneita..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2011 - 11:49

Minullakin on Aalto maljakko perittynä,en kyllä tiedä miltä vuodelta se on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2011 - 12:58

Siitä on jo niin kauan, En oikein muistakkaan näinkö minä sen.
Tiedän minkälainen se on ja varmasti tulpaanit ovat arvoisessan maljakossa siinä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2011 - 19:04

75-vuotis juhlavuosi on Aalto-maljakolla. monenlaista on samasta muotista väännetty kuten pannunalusia, tarjottimia, tuikkuastioita ja ties mitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.03.2011 - 00:30

Kevään toiset tulppaanit ovat maljakossa hehkumassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2011 - 14:57

V. 1936 ,suunnittelija A. Aalto.
Itselläni ei onneksi ollut tilaisuutta nähdä ensimmäisiä... muutenhan olisin jo tosi vanha!
On kaunis, puhdaspiirteinen esine.

Ei ne vanhemmatkaan toki tuona vuonna ole tehtyjä kaikki, maljakkoa on valmistettu kautta vuosikymmenien ja valmistetaan edelleen.