Syöttekö suolattua kalaa esim. lohta. Luin lehdestä, että siitä voi saada listeriaa ja on jopa vaarallista, pitäisi keittää?

MInä just pistelin kahvin kanssa lohileivän ja katsoin netistä, että onhan niitä muitakin ruokalajeja,
jotka kuuluvat joukkoon. Lohijuttu osui silmiini eilen lehdestä.
Mitähän sitä enään kohta suuhun laitetaan, joka päivä niin ja näin.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 27.03.2011 - 00:16

Vuositolkulla syönyt ja nytkin on graavilohta jääkaapissa ja kuten huomaat - hengissä olen toistaiseksi,

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksesta,itse minäkin suolaan kalan, en hanno edes niita kalliita pakkauksia ostaa.
Hysteri tosiaan tulee kun kaiken maailman uutiset lukee. Kaikki olivat hyviä
vastauksia, mutta Idan vuoro oli nyt.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.03.2011 - 10:00

Hyvin maistuu suolattu kala, en onnekseni ole lukenut uudesta hysteriasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2011 - 10:41

Kuolee sitä leivästäkin kun tarpeeksi kauan syö. Ei hetkauta listeriat, kyllä suu sanoo mikä maistuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2011 - 10:43

En osta pakattua kalaa,vaan ostan sen kalahallin tiskiltä ja tuoreena kraavaan,nyt on tarkoitus laittaa kraavi siikaa mikä on parempaa,kun lohi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2011 - 11:09

Minä itse graavaan kalamme, torilta tuoretta aina haen. Juustoja minä enemmän varoisin sen listerian vuoksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2011 - 12:39

Kyllä kraavaan itse kalaa ja sitä syömme. Mutta en osta niitä tyhjiö pakattuja kaloja ,Irtomyynnistä olen silloin tällöin kyllä ostanut ,ihan hyvää ollut.Nyt mieheni innostunut ostamaan norjan lohifilettä grillaa ulkogrillissä ja tuleepa maukasta.Siitä ihana laittaa hapanleivälle. Ei tule makkara mieleen.Puruveden muikkuja tuoretta ollut nyt ja niitä paistanut pannulla.Eilen ostin nieriän ja tein kalakeiton.Olemme päättäneet syödä kalaa .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2011 - 14:33

Silloin tällöin olen ostanut ja syönyt. Parasta itse graavattuna. Kaikenlaisia mahatauteja nykyisin on eikä elämästä tule mitään jos koko ajan ajattelee sairastuvansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2011 - 14:45

Kyllä pitää olla kalan kanssa varovainen. Onhan kalat jo syntyessään "mätiä". Siitä kaikesta huolimatta kyllä kraavi kala on yksi parhaimmista "särpimistä".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2011 - 16:55

Graavilohi on mun herkku ja aina oon saanut aivan hyvää, joten ei ole pelkoa listeriasta!!!
Jatkan edelleen syömistä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2011 - 19:09

En kyllä lohensyömistä lopeta.Gaavilohi todella hyvää ruisleivän päällä ja tilliä lohen päälle..nam,kun on hyvää..
Itse aina suolaan kraavilohen....siintä saa myös hyvän lohilaatikon-ja piirakan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2011 - 03:35

Kyllä minä ostan lohta, ja graavilohi on suurta herkkua. En ole niin ajatellut noita massu pöpöjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2011 - 14:05

suolakalaa harvemmin ostan kaupasta, itse suolattua tulee popsittua aika monta kiloa vuosittain ...

- listeria-hysteriaa uutisoidaan tasasin välein, viimeksi sitä muistaakseni oli tanskalaisissa juustoissa ja missä milloinkin -

järki päässä eikä joka uutisesta (vaikka olisivat todenperäsiäkin) kannata koko elintarvikelajia pannaan pistää ...