Oletko joutunut riitelemään perinnöstä.

Mikä on tunnustetun aviottoman lapsen osa perinnöstä.Minusta hänet rinnastetaan rintaperilliseen.Sivuan tässä kysymyksessäni Tätä Kari-Tapion perintö riitaa.Onnekseni itse en ole kokenut mitään vastaavaa.Rumaa peliä tuntuu tämä riita olevan,en tiedä mikä on totuus.

Avainsanat: riita perinnöstä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.03.2011 - 12:24

Harmittaa tuo riitely Kari Tapion omaisuudesta. Itse olen perinyt vain kerran ilman riitoja.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.03.2011 - 09:34

se vähä mitä on jaossa ollut on mennyt kaikessa sovussa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2011 - 09:49

Sitähän sitä "meisselinsä" kanssa on mählinyt eläissään?
Olen onneksi köyhistä vanhemmista, ettei ollut jaettavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2011 - 10:09

Aina ,useasti kuolemaan liittyy erinlaisia agressiivisia tunteita ja toisten syytelyä.Se on menetys kun sille ei voi mitään.Ihminen aika avuton, kuoleman edessä.Siitä perinnönjakoon tulee jo paljon eripuraa. Asennoituminen lähtee sieltä jo liikkeelle.
Onhan totta, että ketkä on aikaisemmin tuohonkin kiinnittäneet tietonsa, saavat enemmän.Tarkoitan kerkineet asiaa valmistelemaan .Kaikki tietenkin odottavat käsiojossa.Mutta asiat ei niin yksiselitteisiä ole, mille näyttää.Kenelle haluaa omaisuuttaan jätää .

Lisätty: 25.03.2011 - 10:11

Itse en ole perintöjä saanut, tähän päivään mennessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2011 - 10:20

Niinhän sitä sanotaan, että "suku on pahin". Taitaa olla totta tuossakin mainitsemassasi tapauksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2011 - 11:01

Köyhä antaa/jakaa vähemmästäänkin, mutta rikas/ahne ei paljostakaan !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2011 - 11:07

onneksi ei ole tarvinnut vielä perintöjä jaella. kun se päivä tulee - en rupea ahneeksi, ehkä eniten kaipaan muistoja ja tunnearvoisia vaikkapa valokuvia jne.
toisaalta - en pitäisi siitäkään että joku rohmuu "eniten".
uskon että pääsen siskoni ja veljeni kanssa tasapuoliseen "jakoon".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2011 - 12:39

Rakkaat vanhenpani kuolivat ja jättivät meille lapsille sen verran jakamista, ettei siitä voinut saada riitaa aikaan. Jättivät meille lapsille hyvät muistot ja minulle varsinkin äidin esirukoukset.

Mielelläni en puutu kenenkään perintöriitaan, mutta jos minä tässä ko. tapauksesssa josta on ehkä kyse
olisin jotakin mieltä, niin ehdottomasti toisten perinnönsaajien rinnalle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2011 - 13:05

Jaa,onneksi kauan sitten,mutta siitäkin vähäisestä muhkea riita,merkeleellistä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2011 - 13:49

Eipä ole tullut omalla kohdallani vielä tullut eteen..( vanhempani elävät edelleen), mutta en usko ollaan kumminkin veljien kanssa todettu että vanhempamme voisivat matkustaa ja tuhlata itse omat rahansa...
Mutta harva menee kitkatta...
Mieheni vanhemmat kun kuolivat ja tuli jako kaikki meni ilman riitoja...

Lisätty: 25.03.2011 - 13:49

Samat oikeudet on aviottomalla lapsella koska isä on tunnustanut...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.03.2011 - 16:41

Ei ole tarvinnut riidellä. Kamat kolmeen pinoon ja kaikki lähti tyytyväisenä kotiin muuten niin ikävästä tilanteesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2011 - 18:58

Ilman riitoja meillä selvittiin.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2011 - 10:48

Ei perintöriitoja, mutta perintöön liittyen on kyllä riitaa Mandatum Pankin kanssa, jota asiaa käsitellään parhaillaan Rahoitus- ja vakuutuslautakunnassa.

Suomen lain mukaan avioton lapsi on rintaperillinen ja siten oikeutettu saamaan lakiosansa jäämistöstä. Jättääpä ikävän tahran suuren laulajan muistoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2011 - 11:15

Kyllä olen joutunut riitelemään sisaruksieni kanssa isäni perinnöstä ja aivan varmasti myös kun äidistäni aika jättää, on kyllä varallisuuttakin ollut mistä riidelty on ja tullaan riitelemään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.03.2011 - 23:43

En ole joutunut enkä ikinä siihen tule joutumaankaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2011 - 18:47

Riitelyksihän se meni erään sisaren osalta, mutta siitä on jo onneksi aikaa ja nyt on sopu sijaa antanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2011 - 19:20

Onneksi ei ole ainakaan vielä perintöriitoja osunut kohdalleni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2011 - 22:46

En ole joutunut perinnöistä riitelemään..Lunastin tämän kotitaloni...ja kaikki jaettiin sovussa..
Sain suosiolla pitää vanhan makuuhuoneen kaluston..mistä olen nyt ikionnellinen,kun on niin upea.

Yksi kaverini yllättyi viimekesänä,kun oli "isätön" lapsi...Äiti kuollut jo vuosia takaperin.
Tuli mökiltä kotia,ja postilaatikossa oli kirje...missä oli kutsu isän perunkirjoituksiin..Sitten selvisi,että hänellä oli 2 siskoa ja 1 veli....sai sitten oman osuutensa...mikä oli hänelle todella suuri yllätys..