Joudutko pitämään valojapällä päivällä sisällä? Päivänpidennys alkoi, mutta pilvet syövät valon aika-ajoin!

Täällä etelässä ainakin viimepäivinä pidettävä sisällä lamput täydellä teholla päällä, vaikka välilä aurinko pilkahteleekin mutta pimenee yhtänopeasti kuin tulikin

Avainsanat: valo päivänvalo päivänpidennys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.03.2011 - 08:58

Valoja pidetään päällekytkettynä tarpeen mukaan ilmoista riippumatta. Pimeässähän olemme kaikki kauniimman näköisiä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.03.2011 - 08:38

Ei ole tarvinnut. Nytkin päivä paistaa pilvettömältä taivaalta. Eilen oli kylläkin outo keli, sillä kun lähdin kotoa muutaman kilometrin päähän, siellä oli täysin talvinen ilma lumisateineen. Taas kun palasin keskustaan ilma oli aurinkoinen. Mieheni ihmetteli samaa kun sää sillain toisella puolen oli aivan erilainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2011 - 09:19

Kyllä vielä näkee ilman valojakin päivällä..
Mutta riippuu tilanteesta mitä teen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2011 - 09:52

Meillä on valoinen asunto,mutta tiskipöydän ja liesituulettimen valoja käytän jos siellä jotain häärään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2011 - 10:17

Meillä on talossa tuota lippaa ikkunoitten päällä ja se pimentää huoneita. Joten käytän jos tarvitsen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2011 - 10:26

Koko päivän kun on compuni tietoliikenne huoneessa eteläseinän ikkunan edessä niin pidän rullaverhon alhaalla. Loisteputki-lival pöydällä antaa paremman valon kuin aurinko tai airam ja tasaisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2011 - 12:33

Tarpeen ja tilanteen mukaanhan niitä valoja on käytettävä. Illasta näkee jo tosi pitkään ilman valoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2011 - 14:05

Riippuen mitä hommaa tekemässä ollaan tulee räpsäytettyä valoa päälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.03.2011 - 16:55

En ole päivällä valoja tarvinnut. On jo niin valoisaa. Poikkeuksena tietenkin oikein pilvinen ja sateinen päivä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2011 - 18:31

Kyllä ainakin kirjoittaessa netillä. Ja sehän riippuu siitä paistaako aurinko kuinka koko päivän.
Joskus toivoisi, että olisi piilossa, ei tarvitsisi rätin kanssa kulkea joka päivä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2011 - 21:49

Ei tarvitse valoja käytää..on todella valoisat huoneet..paljon ikkunoita..Vaikka keittiö on varjon puolella..valoa riittää,kun on 2:si ikkunaa...Ainoastaan kun ruokaa teen on liesituulettimen valo käytössä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.03.2011 - 23:24

Etelä-Savossa sytytetään valot vasta iltasella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2011 - 18:42

Ei ole tarvinnut pitää, klo tulee pian 19 ja edelleen on valoisaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2011 - 20:39

En joudu pitämään, tänäänkin vasta hiljattain olen laittanut valot päälle.