Joudutko olemaan työsi vuoksi paljon auton ratissa?

Onko sattunut mitään vastaavaa ,kun mitä nyt sattui Kuopiossa.

Avainsanat: onnettomuus kuopiossa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.03.2011 - 19:55

En mutta harrastukseni ajattaa joskus pitkiäkin matkoja.
Joo joululomalta Saksaan mennessämme 1965 oli 150 auton ketjukolari.
Politzei ajatti satamasta kiertoteitä eteenpäin.

Lisätty: 25.03.2011 - 08:18

60-luvulla ensimmäisellä minilläni ensilumen tulua tyylittelin suvikumeilla kylkimyyryä oikealle taittuvassa kaarteessa. Tulikin auto vastaan ja hälle ei jäänyt kunnolla tietä, eipä hätiä mitiä annoin liukua mahdollisimman lähelle vastaantulijaa. Viimehetkellä, kun ketään ei ollut tulijan perässä, tein vastaheiton ja ohitin siten vastaantulijan. Ei kolissut tosin itse jäin tielle perä menosuuntaan. Näin että vastaantulijakin oli saanut pelinsä pysäytettyä. Ajoin kysymään että sattuiko jotain? Hetken nikoteltuaan aloitti hillitömän haukkumiseni.
Totesin ettei näköjään tullut muuta kuin henkisiä vaurioita taapertajalle. Menin menojani ja jätin äijän nieleksimään kiukkuaan.
Siinä tilanteessa jos olisin jarrulla alkanut makaamaan olisin varmasti kesärenkailla mennyt päin tulijaa. Silloin ajettiin samoilla renkailla kesät talvet.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.03.2011 - 19:52

Kotona oleskelua, kotirouvana oloa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2011 - 20:00

Ei ole moista vastaan tullut ja toivottavasti ei tulekaan.
Nykyään vapaa-ajan ajelijana liikun tiellä ja ilman kiirettä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2011 - 20:15

liikun paljon autolla työni puolesta.
mutta *koputtaa puuta* - onneksi ei ole koskaan tapahtunut mitään vakavaa.
pahinta on kun turtuu johonkin tiettyyn reittiin jne, ehkä liikaa ajatuksissaan. pitää silti pystyä huomaamaan asioita ympärillä.
kerran tulin ehtoo myöhään kotiin päin. olin jo puolitoista tuntia ajanut ja rupesin miettimään etten muista matkasta "mitään" - pelottavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2011 - 20:38

En joudu autoa työssäni käyttää ja onneksi ei oo muutenkaan tollaseen joutunut

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.03.2011 - 21:51

Teen työmatkoja autollani. Ja ajan muutenkin paljon. Kuopion laista en onneksi ole itse koskaan joutunut kokemaan, toki läheltäpiti tilanteita on ollut montakin. Mutta ratin ja penkin välissä on se, joka vastaa turvallisuudesta tien päällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2011 - 01:29

kerran olen ketjukolariinkin päässyt osalliseksi,
se oli toki paljon vaatimattomampi kuin tuo savolaisten pellinrypistys,
meitä oli muistaakseni kahdeksan nipussa, minä siinä jonossa kolmantena
pelkkiä peltivaurioita, ainoaksi henkilövahingoksi voinee laskea takaluukkuuni tulleessa Opelissa sattunut ennenaikainen synnytyksen käynistyminen ja sekin päättyi onnellisesti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2011 - 07:35

Ajan työmatkat autolla ja vielä töissäkin päivän/illan silloin, kun sattuu avopuolen työvuoro. Viimeksi alkuviikosta olikin paljon vauhtia ja vaarallisia tilanteita, kun lumisohjossa yritin sompailla pihoilla ja sivuteillä. Kolarissa en ole ollut vaikka savolaisilla näkyy olevan taipumusta peltien rutisteluun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2011 - 09:01

Joskus 80-luvulla työssäni jouduin jonkin verran liikkumaan autolla paikasta toiseen kehä III:n sisällä. En joutunut vaaratilanteisiin vaikka olin juuri saanut kortin ja työni puolesta sain autokseni saksalaisen takavetoisen. Ei helpoin harjoitteluauto talvikeleihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2011 - 18:41

Ajan ainoastaan töihin ja takas, joten työni puolesta en onneksi joudu ajelemaan, mutta vapaa-aikana esim. lasten treenikuljetukset sekä omat harrastukset, niitä kyllä riittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2011 - 19:21

Päivittäin olen auton ratissa ainakin jonkin verran työpäivän aikana. Onneksi en ole ollut koskaan kolarissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2011 - 20:38

Läheltä piti tilanteita on ollut, mutta mitään vakavampaa ei ole sattunut.