Elukat meni uusjakoon, minkäs saitte ?

meidän nimikkokavereita on paras silitellä myötäkarvaan ..

rajavartija.blogspot.com/sea...abel/siili

www.facebook.com/home.php#!/...3446564556

Lisätty: 24.03.2011 - 09:15

"Tunnuksina tyrniä, jänistä ja lahnaa

Suomessa on valittu maakuntien tunnuksia 1980-luvulta lähtien. Joukossa on nimikkonisäkkäitä, -lintuja, -kaloja, -kukkia, - puita ja -kiviä. "

Avainsanat: siili uusimaa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.03.2011 - 09:39

Vilpittömästi iloitsen siilin nimikkonisäkkään valinnasta Uudenmaan elukaksi!Odotan jännityksellä kesäaikaan meidän sympaattisen Simo-siilin esiintymistä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.03.2011 - 09:13

Varsinais Suomi on Kettu!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2011 - 09:40

Egypti on varmaankin sitten kameli, niin tai tämä Punaisenmeren alue hai!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2011 - 09:47

Siili - todella sympaattinen eläin. Ihan näin keskustassa niitä ei tapaa, mutta luontoa lähellä ollaan täälläkin: korttelillamme on eläimen nimi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2011 - 09:48

Turussa on näköjään kettu kanatarhan vartijana (turun tauti). Osuipa kerrankin kohdalleen. Kiitos siitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2011 - 10:26

Keski-Suomi :eläin metsäjänis
lintu metso
kala järvitaimen
kukka päivänkakkara
kivi dioriitti
Vaakuna metso uljas lintu

Tälläisen luettelon löysin, en tiedä oliko ainoastaan eläimestä kysymys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.03.2011 - 12:17

Eipä löytynyt maakunnallemme eläintä, mutta korkkiruuvi sopisi hyvin luonnetta ilmaisemaan.
Tässä vähän muidenkin paikkakuntien tunnuksia:
fi.wikipedia.org/wiki/Suomen...atunnukset

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2011 - 14:10

Hirvi, kuikka, muikku...ja mitähän lieneekään muuta ollut Pohjois-Savolle. Apatiitti on se kivi ainaskii, mutta sen mie tiedän siitä syystä, kun harrastan pikkuisen kivien potkimista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.03.2011 - 15:56

Ei löytynyt maakunnalle nimikkoeläintä. Harvat ja valitut sen näkyy saaneen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2011 - 17:42

Uusmaalaisen siilin, synnyin seuduillani ei saimaannorppa ole saanut vahvistusta.