Mitä on uusiutuva energia?

Huomenta Suomen vieras ärsyttää TV:ssä!
Ei taida tuntea energian häviämättömyyden lakia?

Lisätty: 24.03.2011 - 08:21

Raamatun luomiskertomuksen mukaan vain J:n sanasta tuli voima?

Avainsanat: energian häviämättömyys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.03.2011 - 10:40

Taas Jumppis puhuu asiaa, mutta minä kirjoitan sen kokonaan en lyhennä.
Jumala loi auringon kuun, Jumala loi tähdet ja muun, Jumalan on taivas ja maa
häntä me saamme kiittää.
Tässä on minulle energian häviämättömyyttä aikain taa.

Kyllä ymmärrän, että tätä ei tässä kysytä, mutta onhan se yksi mahdollisuus.
Sain taas kevennettyä tätä energiaani, jotta kuorma kevenisi ja tulisi uutta tilalle.

Kysyjän kommentti

auringostakin aikanaan loppuu jyty.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.03.2011 - 09:18

fi.wikipedia.org/wiki/Energiaperiaate

Uusiutuvaa energiaa ovat aurinko-, tuuli-, vesi- ja bioenergia, maalämpö sekä aalloista ja vuoroveden liikkeistä saatava energia. Bioenergiaa ovat puolestaan puuperäiset polttoaineet, peltobiomassat, biokaasu ja kierrätyspolttoaineiden biohajoava osa. Aalto- ja vuorovesienergian tuotannolle ei Suomessa ole sopivia olosuhteita, eikä niillä siten ole merkitystä energiantuotannossamme.

www.motiva.fi/toimialueet/uu...a_energia/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2011 - 09:45

Maan massa on tieteellinen vakio. Massa muuttaa vain olomuotoaan, mutta ei katoa mihinkään. Se on sitten toisen keskustelun paikka, mikä on lopputulos. Tällä perusteella kaikki on uusiutuvaa. Keskustelu on enemmän tunnepohjaista jaarittelua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2011 - 09:46

Ihminenkin tuottaa energiaa, omaan käyttöönsä, ja samalla myös luovuttaa lämpöä ympäristöönsä. Eräällä tavalla sekin on uusiutuvaa energiaa, sillä ravintohan on tuotettu pääasiassa auringon aikaansaamana energiana. Ja mitä yksinketaisemmin ruoka valmistetaan, esimerkiksi kokonaan ilman kuumentamista tai auringon hauduttamana tai kuivattamana, niin uusiutumatonta energiaa ei tarvitse käyttää ravinnon saamiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2011 - 09:51

Näin minäkin olen sen ymmärtänyt: ei energia mihinkään katoa se muuttaa vain muotoaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2011 - 10:13

kivoja kaikki,jos toimisivat.Taitaa puu olla ainoa joka ei jäädy pakkasilla kuten nämä lämpöpumput.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2011 - 20:19

maalaislogiikalla aatellen uusiutuvaa on sellainen joka vaikka kasvaa takaisin ( puut ), vesi - sitä voi padota / käyttää koskivoimaa jne, tuulta riittää, samoin aurinkoa.

eli hyvin pitkän ajan tuotokset kuten öljy - sitä ei voi uusiutuvasksi sanoa vaikka parin tuhannen vuoden päästä olisikin taas joku kuiviin imetty kummasti täyttynyt - näin karkeasti sanottuna..

kaipa sitä voi hieman mitata eliniän mukaan - jos siitä saa nauttia oman elämän aikana, se on uusiutuvaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2011 - 20:26

Totta, ei se mihinkään katoa, muuttaa vain muotoaan.