kohinatehon laskeminen

Suurtaajuusvahvistimeen tulevan signaalin teho on P_sin=1.5MW. signaalikohinasuhde vahvistimen tulossa on (S/N)_in_db = 56dB. vahvistimen kohinaluku on NF=14dB. kuinka suuren kohinatehon P_Nout vahvistin suöttää kuormaan jos signaalin lähtöteho on P_Sout=230W

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.03.2011 - 21:48

Kannattaisi opetella nuo opiskeluun liittyvät tehtävät muuten, kuin ylittämällä aita matalimmasta kohdasta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.03.2011 - 21:12

kompo2010.wikispaces.com/EMC+suotimet

Kohinatehon Pn kaava: P_n=4kTB. Missä k= boltzmannin vakio, T= lämpötila ja B= ... Kohinateho on kääntäen verrannollinen taajuuteen

www.voacap.com/osa3/

Ennuste lasketaan tämän jälkeen lähtötietojen pohjalta valitsemalla .... Korkeilla taajuuksilla, missä signaaliteho ja kohinateho saattavat olla erittäin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2011 - 08:38

Sulla on tainnut yksiköt mennä sekaisin: 1,5 megawattia (!) sisään ja 230 wattia ulos?
Jos NF on 14 dB, niin (S/N)_out_dB = (S/N)_in_dB - NF = 42 dB.
230 W = 23,6 dBW, eli ulostulon kohintateho on 23,6 dBW - 42 dB = -18,4 dBW = 14,5 mW.
Mutta kuten sanottu, taitaa lähtötiedot olla vähän niin ja näin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2011 - 21:51

andekia mukaillen 230 megawattia sisään ja 1,5 ulos=kohinateho 198 dBWtä tai....