Mitä on feissaus ja mihin sitä käytetään?

Avainsanat: uusi termi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.03.2011 - 12:55

www.google.com/search?q=feis...tartPage=1

Lisätty: 23.03.2011 - 13:02

Nyt tuossa linkissä monta juttua feissauksesta,en kyllä olisi tiennyt mitä sana tarkoittaa ennen, kun sen gookletin.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.03.2011 - 11:21

Rahankeräys-hommiahan tuo on. Monta kertaa epämiellyttäviä tuntemuksia aiheuttava tapa rahoittaa kansalaisjärjestöjen toimintaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2011 - 13:04

Minä en tykkää niistä mapinhalailijoista,joita parveilee yleisillä paikoilla,vain muutama yrittänyt tyrkyttää lahjoituskohdetta,onneksi.Jos/kun haluan lahjoittaa jotain,lipas punaisella ristillä usein lähellä...
arkielamaa.blogspot.com/2006...eisin.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2011 - 13:25

Rahankeruu, riippuu aiheesta osallistunko maksumielessä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2011 - 13:51

Pitkätukat ja kettutytöt haittaavat ihmisten pääsyä julkisiin kulkuneuvoihin tai kauppakeskuksiin kyselemällä näiden kiinnostusta ympäristönsuojeluun tai ihmisoikeuksiin tavoitteena saada pysyviä lahjoittajia toiminnalleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.03.2011 - 14:10

Näin wiki kertoo siitä:
fi.wikipedia.org/wiki/Feissaus

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2011 - 16:33

Rahat pois , konstilla tai toisella. Uusi nimi taas paljastunut joku aika sitten.

Lähteet:
Tv-keskustelu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2011 - 17:22

Mun mielestä feissaus on ok. Eipähän nuo ole haitaksi asti tupanneet seuraan, ovat kohteliaita ja mukavia ihmisiä. Pariin kohteeseen olen näiden kautta "antautunut" lahjoittajaksi, olen jo ollutkin muutaman vuoden. Saavat asialleen näkyvyyttä ja varmaakin toiminta aktivoi ihmisiä lahjoittamaan. Itse olen päättänyt kohteet, minulta on muuten hyvin vaikea kenenkään kupata mitään lahjoituksia, pummaamista en siedä alkuunkaan. Punaiseen Ristiin en luota enää lainkaan, viimeinen luotto meni Aasian tsunamissa. Lieneekö antamani roponen vieläkään päätynyt sinne minne sen tarkoitin. Muutenkin PR:stä liikkuu ikäviä huhuja, ei mikään tehokkain organisaattori hyväntekemisen alalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2011 - 10:08

Sanoisin että se on kerjäämistä - suoraa kerjäämistä kadulla. uskovat kun sanoo ettei halua osallistua.... jotkut luontojärjestöt sitä harrastava. SPR ei feissaa suoranaisesti, eli eivät tule juttusille vaikka lippaiden kanssa ovat liikkeellä. Kampin keskuksen ulkopuolella näkee useimmiten feissareita. En anna kenellekään suoraveloitusvaltakirjaa, sitähän feissarit pyytävät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2011 - 20:20

Feissaus on kansalaisjärjestöjen tapa hankkia jäseniä ja kuukausilahjoittajia (suoraveloitussopimuksella) sekä tiedottaa järjestön toiminnasta kasvokkain (engl. face-to-face, F2F tai direct dialogue campaign, DDC) tapahtuvien tapaamisten avulla. Tyypillisesti katumarkkinointia harjoitetaan kesäaikaan vilkasliikenteisillä paikoilla, kuten yliopistokaupungeissa ja festivaaleilla. Idea on alun perin tullut Greenpeaceltä Itävallasta, ja hyvien kokemusten toimivuuden myötä se aloitettiin Suomessa 2001. F2F-työtä valvoo Suomessa Etelä-Suomen lääninhallitus.

Suoranaista rahan keruutahan se on.