Pidätkö kirjanpitoa taloutesi menoista?

Olen joskus suunnitellut selaista,mutta aina se on vain jäänyt toteutumatta.Kaikki kuitenkin menee mikä tulee.

Avainsanat: talous tasapaino

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.03.2011 - 17:30

Olipas ajankohtainen kysymys. Tässä juuri etsiskelin Marttojen sivuilta taulukkolaskimet taloudenpitoon. En vain ole saanut aikaiseksi alkaa niitä täyttelemään. Hillitsee heräteostoksia, kun kaiken joutuu kirjaamaan ylös. Aivan mielenkiinnosta ajattelin laittaa ruoan todelliset kulut ylös. Meillä on aivan järkyttävät ruokalaskut.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.03.2011 - 09:47

Kyllä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2011 - 09:57

Se mikä laulaen tulee se viheltäen menee, sillä rahahan on käyttöä varten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.03.2011 - 10:36

Tilin saldo on erittäin hyvä kirjanpitäjä puolestani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2011 - 10:41

Tarkoitatko oikein debit-kredit,riittää kun postilaatikossa on pankin tiliotteet,muuten omassa hatarassa päässä ja nettipankissa nähtävissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2011 - 10:45

EN TODELLAKAAN AIHEUTA ITSELLENI TURHAA PÄÄNSÄRKYÄ...

Isäni on pitänyt kirjanpitoa joka päivältä 1952 alkaen arvaas montako kirjaa hänen on tullut tehtyä...
On yrittänyt minuakin vuosia tuohon ryhtyvän..
En halua tietää kuinka paljon olen turhaan tuhlannut...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2011 - 10:48

Sen verran pieni talous, että kirjanpito on vielä pysynyt päässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2011 - 11:19

En pidä,kun riittää,että sain vaivoikseni yhdistyksen taloudenhoidon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2011 - 11:42

Kyllä tiedä mitä mikin maksaa, mutta kirjaa en ole pitänyt kun pakollinen loppui. Aina sai lappujen ja lippun kanssa läträtä.Sain tarpeeksi. KYllä hyvä olisi pitää tuosta taloudestakin, nostan hattua kuka viittii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2011 - 16:45

Yrityksiä ollut lukuisia, mutta velä sitä aikaavievää hommaa en ota harmikseni.
Yksityisen vanhan mummon kolehtirahat liene suurimpia huvituksia, joita voisi karsia jos karsimaan alkaa.
ei vaines vaihtaisin sen lottoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2011 - 17:10

En onneksi voisi tulla itselle paha mieli tuhlailusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2011 - 20:25

En pidä. Tilin saldoa seurailen ja sen mukaan elelen. Jos on iso saldo kuukauden lopussa, siirrän pysyvämmälle tilille, johon ei kortti kelpaa. Töissä saa pitää kirjaa ihan liikaakin, koti toimii ilmankin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2011 - 21:12

En pidä, kyllä ne rahat meneepi ilman kirjanpitoakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2011 - 10:10

Se on ihan helppoa. Kaikki menee. Joku aika takaisin vielä jäi jotain ylimääräiseen tuhlaamiseen. Mutta nyt menee kaikki velkaan (vaikka on pienentynyt) ruokaan ja laskuihin (öljy, sähkö, vesi yms. pakolliset) Luulisi tuon näkyvän jossain (kauppojen myynti) tai sitten vaan rikkaammilla on enemmän käytössään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.03.2011 - 16:16

Rahattomalla ja velattomalla ei ole sellaista tarvetta kuin kirjanpito.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2011 - 20:23

olen joskus erotellut sarakkeisiin eri menot - kauppalistasta jaottelin, sitten mitä laskuja tulee jne.
mutta totesin että siitähän tulee kiukkuiseksi vaan.
tiedän mielessäni mitä kuukaudessa menee esim sähköön, ruokakauppaan jne.
se takaraivon tajuisuus rajoittaa - tiedän heti mikä tuote on mun saavuttamattomissa.
sillä mitään ylimääräistä en osta - joten mitään en voi karsia ja sitämyöden säästää.

aika p***stä sanon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2011 - 03:45

En pidä, ehkä joskus vielä kokeilen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2011 - 14:53

En pidä, olen enemmän kielellinen ihminen eli en jaksa vehdata numeroiden kanssa. Toki katson hintoja eli jos hinta on mielestäni korkea, jätän sen oston tekemättä.