Kaupunkilomalle Eurooppaan. Hyvä ruoka, kohtuullinen hintataso, romanttista, nähtävyydet helposti tavoitettavissa, siis minne ?

Matka olisi tarkoitus tehdä heinäkuussa ja hotelli varata niin keskustasta, jotta useimpiin kohteisiin pääsisi jalan. Plussaa olisi vielä kohtuullinen hintataso. Kokemustaso on alhainen matkailussa ja parisuhdeterapiareissu kyseessä :)

Lisätty: 24.03.2011 - 07:57

Kiinnostavia kohteita vaikka kuinka paljon, joten jostain on vaan aloitettava. Praha vaikuttaisi olevan hieno paikka, johon olisi kiva tutustua, eli sinne siis. 18 vuoteen en ole ulkomailla käynyt, joten matkan varaan OK matkoilta, vaikka joudunkin maksamaan muutaman satasen ylimääräistä eBookersin hintoihin verrattuna. Haetaan extreemeä sitten kun on saatu kokemuksia plakkariin tarpeeksi, kun amatööriä on niin kovin helppo kusettaa. Kiitos kaikille vastaajille :)

Avainsanat: kaupunkilomalle eurooppaan

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.03.2011 - 09:10

Jos liika kuumuus ja ihmistenpaljous ei haittaa niin Venetsia on hyvä. Itse olen käynyt Hampurissa ja Amsterdamissa. Molemmat hyviä paikkoja. Paljon nähtävää ja koettavaa, edullistakin. Hampurista kivan junamatkan päässä kaunis hansakaupunki Lyypekki, kannattaa tutustua. Praha on myös mahtava paikka. Olin siellä viime juhannuksena ja nähtävää jäi vielä seuraavaankin kertaan. Prahassa ainakin on kiva kävellä ja näkemistä riittää. Vanhat rakennukset ovat arkkitehtoonisesti upeita ja väliin voi istahtaa nauttimaan hyvää tsekkiläistä olutta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.03.2011 - 08:21

www.rantapallo.fi/kaupunkilo...unkilomat/

www.homeaway.fi/index.cfm/tg...punkilomat

tässä sulle jokunen, Itse tykästyisin Venetsiaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2011 - 09:24

Minusta se on yksiselitteisen varmasti Praha, mikäli et ole ennen käynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2011 - 10:34

Mä liputan aina Berliiniä,kaikki luetellut elementit ja mahtavan lähellä.kahden tunnin lentomatkan päässä.Pariisi aina oma lukunsa,Amsterdam tosi mukava ja helppo viihtyä,Barcelonaaaa,parempi etten edes aloita...Prahasta ei omakohtaista kokemusta,toistaiseksi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2011 - 17:46

Venetsia on kaunis, mutta en sitä kyllä edulliseksi äityisi kehumaan. Minne tahansa sitten päädyttekin, niin matka kannattaa varata muualta kuin ns. matkatoimistoista, jotka ottavat aivan hervottomat palkkiot käytännössä siitä, että kuskaavat lentokentältä hotelleihin ja takaisin. Roomasta pidän todella paljon, mutta en lähtisi sinne heinäkuussa, vaan esim. puolivälissä huhti-toukokuuta tai syyskuu-lokakuu. Wien on ok, tämänhetkisestä hintatasosta en varmuudella tiedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2011 - 10:02

Noilla kriteereillä olen usein ehdottamassa Vilnaa... kokemusta on aika monesta matkakerrasta.
Travellinkillä on tarjolla hyvä hotellivalikoima, keskustasta hotelli niin kaikki on lähellä. Muilta matkasaiteilta löytyy tietoa kaupungista.
On myös turvallinen kaupunki, poikkeaa muista Baltian kaupungeista ja maista.
Vilnan hintataso on todella edullinen eli hinta-laatusuhde erinomainen. Kesällä on ulkoravintoloita ja kahviloita runsaasti ja ravintoloita yleensä on paljon. Hyviä kauppakeskuksia ihan kaupungissakin.
Arkkitehtuuri kaupungissa on mahtava elämys... se on eurooppalainen kaupunki leimaltaan. Trakain linna on Trakain kaupungissa, sinnekin ehtii pistäytymään. Netissä on runsaasti tietoa Vilnasta ja Liettuasta. Englannilla asiointi käy hyvin.
Praha on myös kiva mutta isompi kaupunki tietysti.
Vilna on kompakti alue eli helposti hallittavissa, nähtävyyksille ei pitkä matka. Lentokentältä on keskustaan noin 5 km, Finnairilla suora lennot Vilnaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2011 - 18:04

Olisin tosiaan ehdottanut Prahaa. Siellä on edullinen hintataso, äärimmäisen helppoa liikkua paikasta toiseen julkisilla vempeleillä. Ruoka todella maittavaa ja sitä on paljon. Romantiikasta en niin tiedä, mutta eiköhän sitä saa aikaan missä tahansa paikassa ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2011 - 20:21

Vai miten olisi Barcelona?