Mitä kaniani vaivaa??

eli mun kanista on tullu yhtäkkiä agressiivinen, aina kun annan sille ruokaa, se puree tai raapii mun kättä. Pari päivää sit se oli tosi kiltti. Se johtuu varmaa siit ku vein sen mun kaverin kanin luo joka on uros ja mun kani on naaras, sit se uros alko parittelee mun kanii, eli oks mun kanille tulos poikasii??

Avainsanat: mun kani on sit 7kk ja se uros on 3kk

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.03.2011 - 10:23

Uskon että on raskaana, kanin odotusaika on lyhyt, et saa mennä käsinesi sen häkkiin ( ei saa tulla ihmisen hajua)..
Yhtenä kertana huomaat että kanisi repii turkistaan valtavat määrät karvoja niin pikaisesti on jo poikaset tulleet.

Ja niihin ei saa mennä käsineen koskemaan muuten hylkää nuo..

www.ilkka.fi/Article.jsp?art...mp;first=1

Lisätty: 22.03.2011 - 10:24

Kantavan tyttökanin käyttäytyminen muuttuu seuraavan kuukauden aikana parittelusta.
Ennen niin rauhallisesta kanista voi tulla hermostunut purija ja raapija. Vilkas ja hermostunut kani saattaa muuttua taas hyvinkin rauhalliseksi. Kaniemolle on annettava mahdollisuus vapaana jaloitteluun ja varsinkin imetysaikana se on tärkeää, koska emo imettää poikasiaan vain pari kertaa päivässä.

Naaraiden käyttäytyminen on vaistonvaraista ja jo viikon jälkeen parittelusta ne alkavat järjestää asuntoansa vähitellen kuntoon myöhempää synnytystä varten.
Ne kuopivat, kaivavat ja hyppelevät ympäriinsä heiniä suussaan. Tällöin on tärkeää antaa kanille paljon hyvälaatuista heinää sekä tilava poikimiskoppi, missä se saa tuntea olevansa rauhassa myöhemmin poikasten kanssa. Kantava naaras alkaa pesäntekoon vasta kantoaikansa viimeisellä viikolla. Silloin se nyppii omasta turkistaan karvoja.
Valeraskaana oleva kani tekee näitä jo heti parittelun jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 22.03.2011 - 09:39

Hi hii... jos se on nyt lemmenkipeä! Oikeasti voisit soittaa eläinlääkärille ja kysellä sieltä mistä johtuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2011 - 09:54

Sillä on joko ikävä sitä uroskania tai sitten se on vielä kauhuissaan tapahtuneesta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2011 - 10:02

Kaipaa elämän eliksiiriä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2011 - 15:33

www.kaniyhdistys.com/www/ind...;Itemid=49

Olepa varautunut vaikka mihinkä kanisi kanssa?Oletko valmis?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2011 - 16:54

Kyllä sieltä pikkusia on ehkä tulos.onnea

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2011 - 17:18

Kani teke turkin karvoista pyörröisen pesä. Sinne poikaset, niihin ei missään tapauksessa saa pienenä koskea, silloin kun pysyyvät pesässä. Emo muuten tappaa ne. Sikiää erittäin helposti. Vaikee sanoa onko onnistunut. Mutta aika helposti tulee raskaaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2011 - 21:24

Kyllä Sinun kanisi on nyt lemmensairas ja ei välitä Sinun lirkuttekuistasi mitään.
<<jonkun ajan kuluessa on sinulla kansiturkki ympäriiläsi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2011 - 09:53

Jeps, niinhän meilläkin aikoinaan kävi. Meillä oli naaraskani ja naapurillani piti myös olla naaraskani, mutta kun naapuri toi kaninsa meille, niin heti ilmeni, että kani olikin uros. Ei mennyt kovinkaan montaa viikkoa, kun kanini sai 5 pikku kania. Kani oli koko odotusajan levoton ja repi karvojaan ja teki WC paperista pesän. Meillä kani sai olla vapaana aina kun olimme kotona, sillä se oli sisäsiisti ja näinollen pääsi WC paperirullaakin repimään.