tietoja Varsovasta??

Olemme menossa Varsovaan 21-24.4.11. Onko kaupat auki vai kiinni?? samoin ravintolat?? kun on tuo pääsiäinen silloin :( :)

Avainsanat: puola varsova

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.03.2011 - 09:21

Puola on katolinen maa ja heillä pääsiäinen poikkeaa meidän pääsiöisestä siten että pitkäperjantai ei ole pyhäpäivä. Suurin juhla on se varsinainen pääsiäissunnuntai.
Varsovassa en ole ollut minään kirkollisena juhlapyhänä mutta Liettuassa pyhäinpäivänä ja silloinkin kaupat avautuivat iltapäivällä eli messujen aikaan tuonne klo 12 asti oli kaupat kiinni, samoin useimmat ravintolat. Eiköhän liene samansuuntainen tapa myös Puolassa.
Myös se toinen pääsiäipäivä on juhlapäivä.
Miten kaupat ovat auki riippuu kyllä myös maasta ja paikkakunnasta, en tiedä miten turismipainotteinen Varsova on nykyään, se säätelee myös kaupankäyntiä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.03.2011 - 20:36

www.mondo.fi/country_destina..._list/5216

keskustelu.plaza.fi/matkalau...4/varsova/

Pääsiäisenä pitkäperjantai on normaali työpäivä, mutta pääsiäissunnuntai ja II pääsiäispäivä (maanantai) ovat pyhäpäiviä.

www.okmatkat.fi/page.php?page_id=165

www.matkapojat.fi/index.php?...atic=puola

www.finland.pl/public/defaul...ture=fi-FI

En oikein tiedä Matkapoikien mainoksesta, kun kaikki keskustelut jopa lähetystö ilmoittaa että 1 ja toinen pääsiäispäivä on kansallinen vapaapäivä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.03.2011 - 21:11

Jos on jokin turistikohde, niin eiköhän niissä ole omat kaupat ja ravintolat jotka ovat auki.