Mitkä mielestäsi "mättää" nykyajan parisuhteissa?

Suomessa mm;eniten sinkku naisia kaikista pohjoismaista? Siitä on runokin:Liisa on sinkku vaikka on melkonen kinkku (tämä oli kirjoitettuna erään naisen yöpöydällä)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.03.2011 - 19:50

Minä ajattelen että naiset ovat tulleet liian miehisiksi, ottavat vallan itselleen ja miehistä ei ole mihinkään. Nuoria perheitä olen vähän seurannut ja mitään vastoinkäymistä ei kestetä, eivät yritä edes yhdessä niitä vastuksia poistaa, ja eivät oikein siitä huushollista jaksa huolta pitää, lapset on turvattomia usein ja valmisruokaa vaan syödään jos sitäkään edes, naiset ajattelevat että päiväkodissa syövät ja isommat koulussa, on tutkittu juttu että lapset ovat nälkäisiä maanantaisin.Minä olen pitkässä parisuhteessa 36 v, ja olen ollut työssä käyvä 2 lapsen äiti, huusholli oli siisti ja puhdas ja joka päivä ruokaa oli lapsilla, kotona tehtyä. Olen pitänyt naisen roolista ja mieheni on ansainnut oman roolinsa, elättänyt perheen ja maksanut isoimmat laskut ja ollut hyvä mies ja lapsille hyvä isä, minä olen kotityöt hoitanut ja yhdessä on asioita hoidettu ja on ollut myös huonoja aikoja ja riitaa, on mykkäkoulua pidetty ja karjuttu, ja on sen jälkeen taas edetty ja jos ei mitään huonoa terveydelle tule niin jatkamme tätä miehen ja naisen roolia.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.03.2011 - 19:09

Käsittääkseni naiset eivät halua sitoutua ja pelkäävät joutuvansa miehen piiaksi.Ei myöskään halut vakiintua,kun irrallistakin on saatavissa,voi kumppania vaihtaa ja laulu soi.Tämä on vain minun näkemys asiasta.Tää oli kai aika kapea alaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2011 - 19:10

liekö ajan hektisyys, rahan perässä juokseminen, uran luominen. ei ole tarpeeksi aikaa olla yhdessä, harrastaa yhdessä . kasvetaan erilleen. ei ole aikaa keskustella eikä kuunnella toista. tavataan useammin työkavereita kuin omaa kumppania.
naiset pärjäävät paremmin sinkkuna kuin miehet !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2011 - 19:22

Naisten koulutustaso on (valitettavasti) korkeampi kuin miesten,jotka pelkäävät fiksuja naisia. Ei pääse itse pätemään jos on vielä huono itsetunto. Koulutettu nainen ei ala piiaksi vaan haluaa tasavertaisen kumppanin... jota onkin vaikea löytää. Onnekkaat ne jotka löytävät opiskeluympyröissä kumppanin, myöhemmin työelämässä ei niin helppoa enää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2011 - 19:34

Nykyään monet naiset ovat jo niin itseriittoisia jotteivät miestä vaivakseen ota.
Saavat itse päättää mitä tekevät ja minne menevät...

Mutta taidan olla tätä vaimon roolia osuvaa ihmistä, mutta en silti nyrkin ja hellan välissä ole ...

Mieheni onkin aina sanonut parempi tossun alla kuin taivasalla...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2011 - 20:21

Paras ystävättäreni on onnellinen ikisinkku.Sanoo vähän rumasti, ettei kul...in kantotelinettä vaivoikseen ota.Mieluummin palvelee kissojaan jotka sotkevat vähemmän :) On korkeasti koulutettu ja arvostettu työssään.En kadehdi häntä, mutta olen onnellinen puolestaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.03.2011 - 20:23

Nykyään mennään kypsymättöminä ja uusavuttomina yhteen. Kun ensimmäinen arki koittaa, sitä ei osatakaan käsitellä. Eikä seuraaviakaan konflikteja. Siitä se "mättäminen" sitten alkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2011 - 21:00

Naiset ovat ottaneet itsenäisyyden ja miehet eivät ole vielä ehtineet kasvaa itsenäisten naisten rinnalle. Onneksi noita hyvän itsetunnon omaavia miehiä kuitenkin löytyy eikä tarvitse sinkkuna elellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2011 - 21:09

mistäs sitä tietää mitä noiden luontokappaleiden mielessä milloinkin liikkuu. Hosumalla ei ainakaan hyvää saa aikaiseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2011 - 21:46

Naiset eivät enää suostu piioiksi miehilleen, vaan haluavat jakaa kotityöt, sekä haluavat siistin miehen. Mutta niitä tuntuu olevan harvassa. On niitä kuitenkin. Tunnenkin muutamia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2011 - 08:13

Kyllä se on tämä kova yhteiskunnan meno .Ensin hankitaan kymmeniä vuosia kestänyt kouluus. Sitten työ jos sattuu löytymään. Ei kaikille.Epävakaus. Naisista ja miehistä tehdään yhteiskunnalle orjia.Omaa aikaa ei jää ollenkaan.Sittenkin toimeentuloon rahat ei riitä.Verotus vie kaiken.Ei monikaan enään tuohon hanki kumppania, saatika lapsia.Yhteiskuntaan muutosta ,ihmisille sopivammaksi, ettei kaikki sairastu.Nyt koulutetuista nuorista, sairaita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2011 - 12:44

samanlaista on varmaan ollut kautta aikain. ennen vaan ei ollut mahdollisuuksia.
oli mentävä töihin, jäätävä lasten kanssa kotiin jne.
aika tekee tehtävänsä - mitäköhän on 50vuoden päästä? onko nykynaisen asema auttamattomasti päivittelyn ja kauhistelun kohteena, vai joutuvatko miehet tilanteeseen josta käydään barrikadeille ja vaaditaan "vapautusta" .
ihmiset on "hulluja" tietyllä tapaa ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2011 - 19:08

Vai että mikä mättää...monikin asia. Nuorilla ehkä se, että annetaan liian helposti periksi ja luovutetaan sekä vaihdetaan sen vuoksi kumppania tämän tästä. Toisen ihmisen kunnioituksen puute. Rahan ja uran perässä juokseminen...ei siinä jää aikaa hoitaa parisuhdetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2011 - 14:16

Naisten ei ole enää pakko sitoutua avioliittoon.Syynä on tietysti korkea koulutustaso, hyvä palkka jne.
Se suhteesta toiseen pomppiminen on mielestäni ikävä ilmiö.
Jos haluaa, ja moni nainen haluaa, edetä kunnolla urallaan, ansaita rahaa, silloin ei lapset sovi oikein kuvioon. Mutta onkohan noissa sinkkutilastoissa ne jotka ovat esim. avoliitossa, heitähän on paljon. Kukin saa tehdä siten kun haluaa, se on mottoni.
Nykyään ei voi olla työelämästä pois pitkiä aikoja, kehitys alalla kuin alalla on huimaa. Jos jää kotiin putoaa kyllä kelkasta. Työhistorian aikana on myös kouluttauduttava koko ajan.
Jos on taas koko ajan kotona (kuka jaksaa!!) eläke on pieni. Vielä se että siippa löytää uuden ja kiinnostavamman, mitäs sitten?
Raha on välttämätön väline elämiseen ja yksilön kuuluu itse ansaita elantonsa eikä käydä luukulla...jos kaikki vaan istuisivat kotona eikä kukaan tekisi töitä, katastrofi siitä tulisi.
Om pelkkää plussaa että naisilla on nykyään tasavertaiset mahdollisuudet yhteiskunnassa.
Sanotaan että moni mies pelkää fiksua naista... vähemmän briljantti on helposti alistettavissa.