Minkä eurooppalaisen kaupungin tsunami on tuhonnut ja milloin?

Avainsanat: tsunami eurooppa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.03.2011 - 10:13

Lissabon v. 1755 (vuosiluvusta en ole ihan varma mutta lähelle menee...)Portugalin ystävänä tuo asia on faktaa minulle.

Lähteet:
en googlettanut

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.03.2011 - 13:41

Lissabonin Portugalista vuonna 1755, noin klo: 09.40 aamulla 1 marraskuuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2011 - 14:46

Lissabon. Tsunamin jälkeen kaupungissa alkoi 3 vuorokautta kestänyt tulipalo, mikä tuhosi loputkin mitä tsunamilta oli pelastunut. Eloonjääneiden kurimukset eivät vielä tähän loppuneet, vaan koska todettiin tsunamin olleen Jumalan kosto, pääsivät ääriuskovaiset munkit kurittamaan vielä syntisäkkejä. Siinäpä vitsausta kerrakseen.

Lähteet:
oma muisti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2011 - 15:24

Nopeimmat ehtivät ensin. Kaiken huippu oli tuo munkkien piina kansalaisille, epistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2011 - 15:53

Lissabonin maanjäristys 1. marraskuuta 1755 noin klo 9:40

aamulehdenblogit.ning.com/pr...e=activity

Lisätty: 20.03.2011 - 15:55

www.aamulehti.fi/cs/Satellit...oihin.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2011 - 17:32

En olisi tätä tiennyt,nyt tiedän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2011 - 18:20

Euroopan suurin tsunami on ollut Norjassa 8200 vuotta sitten.
Ketään ei jäänyt kertomaan tapahtumasta. Mahtoiko tuolla silloin olla silminnäkijöitä, sitä en tiedä.
www.helsinki.fi/geo/seismo/t...synty.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.03.2011 - 20:04

Eka kertaa minäkin kuulin tuosta tsunamista. Nykyään askarruttaa se, montako se vielä tuhoaa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2011 - 09:34

Tässä kuulin juuri tuosta sunamista. En oikein kivoja ole. Mutta tulee jos on tullakseen. Ei siinä oikein mitään voi. Sattuman kauppaa missää juuri sillähetkellä satut olemaan.