Olen menossa pian Wieniin, missä kaikkialla siellä kannattaa käydä? Mitkä ovat tärkeimmät nähtävyydet?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.03.2011 - 00:12

Yritin tuolla aikaisemmin kehua Wieniä, nähtävyydet riippuu henkilön "taipumuksista".
www.napsu.fi/vastaukset/kysy...373#280123

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.03.2011 - 06:05

riippuu ihan mistä olet kiinnostunut,
mutta tällä turisti-infosivulla vinkkejä:
www.aboutvienna.org/sights/sights.php

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2011 - 09:11

Siellä on sellainen puistoalue kuin Prater, se kuuluu kokoelmaani. Sitten mielenkiintoinen kerrostalo, Hundertwasserhaus, kannattaa käydä katsastamassa. Siinä on tosi vähän suoria linjoja ei symmetriaa eikä muitakaan talojen lainalaisuuksia. Kauniita mosaiikkikoristeluita vanhoista astioista ja muita hauskoja yksityiskohtia. Sitten olen ollut ravintolassa nimeltä Kamel, onkoha sitä vielä? Se oli kuulemma joku merkittävä paikka, ehkä jostain kirjasta tai jotain, en muista enää. Sitten siellä on Glimtin museo, tai ainaki oli, elleivät ole joutuneet luopumaan niistä maalauksista. Ja kaikenlaista muutakin, Wien on ihana kaupunki, sinnekin haluaisin vielä joskus uudestaan. Ehkä sitten joskus vanhana...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2011 - 09:36

www.lomamatkailija.com/wien.php

tässä näitä nähtävyyksiä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2011 - 15:37

Nähtävyyksiä on joka lähtöön: Praterin huvipuisto ja sen maailman vanhin maailmanpyörä. Linnat: Schönbrunn ja Belvedere. Museoista ehdoton suosikkini on taidehistoriallinen museo, kaupungissa on lukuisia museoita mm. Hofburgin palatsirakennuksessa on useita. Kirkot: Pyhän Tapanin tuomiokirkko sijaitsee keskellä vanhaa kaupunkia, sen katedraalista (137 m) avautuu huikeat näkymät yli kaupungin, mahdollista vierailla myös kirkon katakombeissa, Kaarlen kirkko on myös kaunis. Kulttuuri: Espanjalainen ratsastuskoulu, liput varattava ennakkoon, veikkaan ettet tälle matkalle niitä enää saa, on sen verran suosittu. Wienin oopperatalo on myös tutustumisen arvoinen ja jos pidät baletista tai oopperasta, käynti kannattaa. Tännekin liput pitäisi varata ennakkoon hyvissä ajoin. Musikvereinin Kultaisessa salissa järjestetään konsertteja muulloinkin kuin Uutena Vuotena. Tämä on myös käymisen arvoinen kohde. Ainahan ei tarvitse lähteä katselemaan nähtävyyksiä vaan istahtaa viehättäviin kahviloihin nauttimaan virvokkeita ja leivonnaisia. Keskustassa on lukuisia toinen toistaan mukavampia kahviloita. Aito Sacher-kahvila oli pettymys, sillä olin odottanut paljon enemmän. Suosikkini on Mozart leivos kahvin kera.