Minkälaiseen kysymykseen et koskaan pystyisi vastaamaan rehellisesti?

Itselleni tulee monesti eteen kysymyksiä omassa elämässä johon pitää keksiä pieni valkoinen valhe.

Avainsanat: rehellisyys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.03.2011 - 07:37

Esim: Suapko järvestä kalloo; "välistä suap, välistä ei!"
Oliko rehellisesti vastattu?

Kysyjän kommentti

Kiitos, tuohon ei ainakaan kuvaan voi väittää, että vastaaja valehtelee. =D

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.03.2011 - 23:02

En pystyisi vastaamaan rehellisesti kysymykseen : Oletko nyt tyytyväinen?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2011 - 00:45

En pysty sanomaan kuka tekee oikien,tai väärin..sydän sen ilmaisee....mutta vaikeat on päätökeset..

Lisätty: 20.03.2011 - 00:49

Harkinnassa asiat??????Toivon onnea elämääni..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2011 - 05:13

Vastasin juuri erääseen kysymykseen rehellisesti.
Saattaapi muuttaa muutaman ihmisen loppuelämän, mutta satuja en en ala silti kertomaan.
Johonkin "Onko tukka nyt hieno?" vastaan kyllä, vaikka en oikeasti olisi edes huomannut eroa. On kai se sitten hyvin?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2011 - 05:52

On niitä muutamia, mutta ovat niin vanhoja asioita, että mitäpä niistä enää. Pystyn vastaamaan ihan rehellisesti kaikkeen, mutta aina vastaaminen ei ole tarpeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2011 - 08:54

Kyllä ne pienet valkoiset valheet ovat joskus tarpeen, ettei tule pahoitettua tietoisesti toisen mieltä. Ja joskus pieneksi valheeksi voi laskea senkin, että pitää suunsa kiinni ja yrittää hymyillä vaikka tietääkin asian todellisen laidan. Useimmiten nämä valheet liittyvät kahden ihmisen väliseen elämään, ja joskus kolmannenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2011 - 09:19

On joskus vaikeaa vastata rehellisesti sellaisiin kysymyksiin, joissa tietää kysyjän odottavan aivan toisenlaista vastausta. Ja miksi sitten pitäisi olla niin kovin rehellinen? Missä sanotaan, että pitää aina puhua totta? Varsinkin jos sillä totuuden puhumisella pahoittaa toisen mielen. Se taitaa olla itse satusetö Topelius, joka sitä totuutta on meihin suomalaisiin niin kovasti istuttanut. Ja satusetä itsekin. Kyllä mielikuvitukselle ja kaunistetulle totuudellekin täytyy antaa tilaa tässä muuten niin murheellisessa elämässä. Nimimerkki "Rehellisyys maan perii, valheelliset sen omistaa"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2011 - 09:38

Kysymykseen: Nukutko?
jos vastaat valehtelet...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2011 - 09:56

On siinä toisinaan ongelmaa kerrakseen. Ei taida olla "valheita", mutta ehkä joskus hieman "väritystä" mukana. Kirkas väri yleensä piristää mieltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2011 - 13:48

En halua valehdella. Sanon jos en halua vastata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2011 - 20:11

Siihen,jos joku kysyisi luotanko häneen.En luota kuin mieheeni joka on myös paras ystäväni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.03.2011 - 21:39

Onpas vaikeaa. Ei nyt tule mitään sellaista mieleen. Ehkä menneessä elämässä on ollut jotain sellaista, mihin en ole pystynyt täysin rehellisesti vastaamaan. Yleensä kyllä hölötän kaikki asiani rehellisesti ja niistä monet saavat pultteja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2011 - 12:54

hattukatti vastas hyvin
en luota keneenkään 100% -en edes mieheeni. ihmisluonto on mikä on ja voiko sitä edes luottaa itseensä täysin? tätäpä mietin sitten loppu päivän