Aiotteko katsoa?

Lauantaina on supertäysikuu!

yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/...45664.html

Lisätty: 25.03.2011 - 20:14

Tuli roiskastua muutama ruutu pihalta; kamera SP550UZ polttoväli 35vast. 828,6mm ja valotusaika 1/1000sek
www.napsu.fi/matkailu/matkak...-Raasepori

Avainsanat: kuu perigeumissa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.03.2011 - 11:31

Tuli jo viime yönä katsottua uudella putkellani.
Ei tämä mikään tähtikaukoputki ole, mutta 20x60 zoomi kuitenkin, joten aika mukavasti erottuu kraaterit ja meret.
Reuna-alueiden varjot, kraaterit ja vuoret ovat näin äkkiseltään mielenkiintoisimmat kohteet.
Täytyy kokeilla valokuvausta ensi yönä. Tässä yksi harjoitelma; www.napsu.fi/matkailu/matkak...58-27--Kuu

Lisätty: 26.03.2011 - 20:02

Kamera on Olympus μ1010, aukko f/3,5,valotusaika 1/250 sek. ISO-400 Polttoväli 7mm, suurin aukko 3,44. Värit sRGB, mitä lienevätkään.
Kamera kiinni putken linssissä ja kuvausasetus ilotulitus tai auringonlasku, jompi kumpi muistaakseni.
Kaukoputki zoomattuna 60.

Kysyjän kommentti

mikä lie ollut kamera?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.03.2011 - 17:41

Supervarmasti valvottaa myös joten pitänee kuu-ukkoa vilkaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2011 - 18:10

Katsotaan,sanoi lääkäri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2011 - 18:20

en katso, tunnen sen unisoluisssani, mutta hyvä tietää, että tälläinen katkos on taas ajankohtainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2011 - 18:58

Tämä susiemo ulvoo kuuta, vaikkei aina tahtoisikaan.Ei tarvitse katsoa kalenterista, eikä taivaalle, milloin on täysikuu.Vaisto kertoo, mitkä yöt on ulvomista varten!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2011 - 19:04

sittenhän näkyy paremmin ku hyvin ;)
normi kuu näkyy hyvin makkarin akkunasta - välillä vaikea nukkua.
harmi että huomiseksi luvattiin sateita - toivottavasti illalla kirkastuu taas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2011 - 20:54

Kyllä vois katsoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2011 - 21:29

Sään salliessa olemme varmasti katsomassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2011 - 00:19

Aha lauantaina odotettavissa,ainaskin tänä iltana/yönä oli kuu aika sumun takana,toivottavasti huomiseksi kirkastuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2011 - 08:15

Katsellaan jos ollaan hereillä kaikkea ei vielä tiedä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2011 - 08:52

Toivottavasti tuo sumuisuus ja pilvisyys häviää, että pääsen katselemaan. Yllättävän suuri tuo etäisyys (yli 200 000 km). Tuntuu kuitenkin, että aivan tuossa nurkalla kuu kumottaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2011 - 09:40

Se voipi olla nyt tänään pilvien peitossa ,sadetta luvassa. Tottahan katselen taivasta, joka ikinen ilta. Eilen oli tuollainen, mutta oli sameuden peittämä. Sanoin heti ,että nyt ilma muuttuu.Kyllä on kirkkaita öitä ollut paljon ja niin tähtistä taivasta.Kyllä on kaunista katseltavaa ollut. Välillä ihmettelee näkemäänsä, tuonne ulkopuollelle avaruuteen.Kyllä se on kaukana mutta katsoessa ihan lähellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2011 - 09:55

Täytyyhän sitä tuijotella sillä olemme metsästäneet ukkokultani kanssa hyvää täysikuukuvaa jo erinäisiä kertoja siinä onnistumatta. Ehkäpä se onni potkaisee nyt...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2011 - 10:14

Sama kuu se näkyy täälläkin. EIlen jo sitä tuijottelin parvekkeelta. Täytyypä tänään muistaa tuijotella vielä tarkemmin. Tunnustaudun kuuhulluksi, mutta se valvominen oli jo pari yötä sitten. Saa nähdä, onko ensi yönäkin taas valvottava. Yleensä on. Mutta onneksi on kirjoja, mitä voi lukea silloin kun ei nukuta, ja ainahan sitä voi mennä ulos katsomaan sitä kuuta. Kyllä se siitä.

Lähteet:
kuu näkyy parvekkeelta