Oletko perheen ainoa lapsi, vai onko sinulla useampia sisaruksia?

Miten sisarukset tai niitten puuttuminen on vaikuttanut elämääsi? Sisarukset siskot/veljet rikkaus vai 'riesa'? Onko mielestäsi sillä merkitystä, onko perheen vanhin, nuorin vai keskimmäinen, jos niin miten vaikuttaa/vaikuttanut?

Avainsanat: perhe sisarukset sisko veli kuopus vanhin keskimmäinen rikkaus `riesa`

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.10.2008 - 21:49

minä olen ainut lapsi meidän perheessä. Harmillista että olen joutunut katselemaan vain sivusta koululaisten ja serkkujeni sisaruutta ja sen rakkautta ja rikkautta. nuorena tulin koulukiusatuksi eikä ollut ketään kehen tukeutua vaikeina aikoina. monesti itkin äidilleni ettei ole sisaruksia kun kaikilla muilla luokkalaisilla niitä oli yllinkyllin. ehkäpä vieläkin harmittaa....ainakin pyörii välillä mielessä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.10.2008 - 20:11

Meitä kuusi minä toiseksi viimeinen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2008 - 20:21

On nuorempia ja vanhempia sisaruksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2008 - 20:38

Minulla on pikkusisko. Ikävä kyllä asuu Järvenpäässä, joten en usein pääse käymään. Kyllä sisko on turva ja juttukumppani. Ja etenkin mukavaa seuraa silloin kun tavataan. Itselläni on vain yksi tyttö (18 v.) olisin halunnut hänelle sisaruksia mutta ura vei kaiken ajan. (Hyvä tekosyy!) Ja uskon, että toisen huomioon ottaminen tulee enemmän luonnostaan kun ei ole elänyt yksin usein hemmoteltuna lapsena. Mutta jokaisen säännön vahvistaa poikkeus...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2008 - 20:43

mie ja isoveli. ei oo yhtään haitanna vaikka meitä vain kaksi sisarusta onpi. miusta on aivan ihanata että miulla on isoveli joka on paras mahdollinen veli (tietty). ei haittaa vaikka olen pikkusisko (ja jos ois enempi meitä lapsosia niin joko 2 isoveljeä ja mie tai isoveli mie ja pikkuveikka.)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2008 - 21:00

olen esikoispoika kolmilapsisesta perheestä, pikkusiskot -3 ja -15 v

Lisätty: 04.10.2008 - 21:13

eli olen siis ollut 'kunkku' ja vastuunkantaja 3 v alkaen, kyllä se on jotenkin vaikuttanut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2008 - 22:57

kaksi veljeä+ puoliveli ja puolisisko.
itse en ole oikein koskaan osannut suhtautua puoli veljeeni ja siskooni, jotenkin en edes nää heitä veljenä ja siskonani meillä on eri sukunimet ja emme ole koskaan asuneet samassa talossa. kahden veljeni kanssa olen tuntenut itseni todella ulkopuoliseksi ja se että minulla on kaksi veljeä voi olla myös syy sille että minusta tuli aika poikamainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2008 - 08:03

meitä on 7 sisarusta,kolme poikaa,neljä siskoa,minä kolmanneksi vanhin.on se jotenkin vaikuttanut,en osaa sanoa miten vaikuttanut kun ei voi verrata siihen ettei olisi sisaruksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2008 - 13:31

Meitä on 4, minä olen esikoinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2008 - 19:14

Minulla on kolme vuotta vanhempi sisko. Olisi neljä vuotta vanha velikin, mutta kuoli heti synnytyksen jälkeen, ei keretty hätäkastaa joten hautakivessä vaan pelkkä sukunimi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2008 - 09:14

Minulla on 1v 9kk nuorenpi sisar, asustelee paikkakunnallani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2008 - 13:36

mulla on 2 pikkuveljeä. toinen on 4vuotta nuorempi ja toinen on 12 vuotta nuorempi. (olen siis 34). molemmat veljeni ovat jo isukkeja ja todella hyviä sellaisia ja olen molemmista niin ylpeä iso sisko:)