Minkä Suomen nähtävyyden näyttäisit kaukaa ulkomailta tulevalle ystävällesi?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.03.2011 - 10:05

Förillä Turun ja Åbon välillä. Turku työllä rakennetaan patsas. Saaristokierros lounas- tai illallisristeilyllä.
Museot ja kirkot kierretään kaikki ja hyvin kaukaa.

Kysyjän kommentti

Heh...Kiitos vastauksista!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.03.2011 - 09:28

Helsingissä Suomenlinna on paras. Ja tietenkin kesällä. Sillä on upea historia, ja se on hyvässä kunnossa. Tietysti Lapin hiljaiset suoalueet olisivat varmasti myös elämys. Muualla maailmassa kun noita täysin hiljaisia alueita ei juurikaan ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2011 - 09:32

Minä veisin Lappiin (vähän riippuu siitä ystävästä..) ja siellä kiertäisimme ne kaikki upeat paikat. Lopuksi joelle kultaa huuhtomaan. Toisen tyyppisen vieraan veisin Imatralle, Punkaharjulle tai Raaseporin seutuville.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2011 - 09:36

Riilahden meritaistelun muistomerkillä olen käyttänyt ja tulen käyttämään heidät.
Kun Pietari Suuri itse kävi upottamassa Ruotsin laivaston 1714, siis kohta 300 vuotta ajast'aikaa sitten.

Lisätty: 18.03.2011 - 09:57

Niin ja muut saavat hakea omin nokkinensa vihjeitä voin antaa.

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Suuri_...n_taistelu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2011 - 09:49

kovasti riippuu siitä mistä kaukaa ystävät ovat ja millaisilla ihmeillä heille voi kertoa hyvää tarinaa Suomesta

- ollaan käyty Suomenlinnassa (GB/GER)
- ollaan käyty kolistelemassa venettä Saaristomeren kiviin (USA /GB)
- ollaan käyty 'eräretkellä' talvisessa Nuuksion erämaassa (Uruguay)

eli kyllä se kohde kohde on valittava niin että myös vieras tavalla tai toisella voi siihen innostua, pelkkä 'propaganda' ei pelaa, eikä kaikkia innosta kansantanhut Juhannusvalkeilla ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2011 - 09:55

Rovaniemi - Seinäjoki junalla oli reissu minkä jenkkiystävämme kanssa teimme, Napaiiri, Joulumaa ja muut Rovaniemen nähtävyydet. Ylemmäs pohjoiseen emme ehtineet.

riippuu mistä maasta ulkomaalainen tulossa ja loma-ajan pituudesta.
Suomessa on paljon upeita turistinähtävyyksiä. idästä länteen ja pohjoisesta etelään. sekä päinvastoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2011 - 11:29

Kyllä ne nähtävyydet löytyisivät omasta maakunnasta.
Petäjäveden vanha kirkko on maailmanperintökohde, Keuruun vanha kirkon samalla myös esittäisin ja
25 kilometrin päässä olevan Pihlajaveden vanhan erämääkirkon.
Näihin ihmiset veisin, muistuttamaan nykyajan ihmisiä, kuinka harrasta ja tärkeätä oli
ennen aikaan saada Jumalanpalvelushuone, vaikka salaa rakentaenkin, kuten Pihlajaveden
erämaakirkko. itse saisivat sitten katsella tätä nykyajan maailmaa , mistä kantilta kukin haluaisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2011 - 13:25

Kotikaupungissani Suomenlinna, samalla voi kertoa hieman maamme historiasta. Turunmaan saaristo ja Vaasan saaristo ovat myös nähtävyyksiä jos kauemmaksi mennään.
Fiskarsissa olemme myös käyneet eurooppalaisten vieraiden kanssa. Useimmat muualta tulevat mieltävät Suomen "luontomaana".
Ruotsissa syntynyt, Ranskassa asuva kummityttöni ihastui Pohjanmaahan eli tuli opiskelutoverinsa kanssa Suomeen ja menivät viikoksi Kalajoellle ja Ouluun. Viihtyivät vaikkei kumpikaan puhu sanaakaan suomea... löysin heille kyllä kielitaitoista seuraa ja tulkkeja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2011 - 13:56

Kyllä taitaisi olla Turun Tuomiokirkko on vanhin täällä Suomessa ja Turun Linna toinen ja maiseman vuoksi Ruissaloa..
Täytyy luottaa Turkuun kun siellä kerran asunkin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.03.2011 - 14:46

Veisin hänet varmaan paatilla Savonlinnaa katsomaan. Ja sitä kuuluisaa huussia siellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2011 - 21:06

Ehkä suomen lappi olis aika vaikuttava kokemus jos vieraalla olis aikaa tarpeeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2011 - 00:13

Helsingissä veisin Vuosaareen merenrantaan ja luontopoluille, Kauppatorille ja Suomenlinnaan. Kävelisimme myös Töölönlahden ja poikkeaisimme Linnunlaulun kahvilassa. Maaseudun rauhaan mökille ja sen metsiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2011 - 00:29

Jos mahdollista veisin vieraan kaukaata saaristoon,kerran oli mukana ystävä Israelista ja kävimme Suomenlahden saarilla(Snappertuna,Barösund>),ihan ulommaisilla.Hän oli ekaa kertaa saaressa,maisteli ketunleipiä ja ihmetteli kallioita ja oli aivan ihastuttava lapsen lailla.Hgistä yrittäisin kaivaa esiin just esim.Linnunlaulun Sinisen kahvilan,Hakasalmen huvilan Kahvikammarin,Luukki erämaa-alueineen on upea...yms.yms.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2011 - 06:42

minä olen vienyt kaikki ulkomaalaiset ystävät kuusamoon ja sitä kierrellään,viikko helposti menee

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2011 - 12:02

Minä olen yleensä näyttänyt näitä oman lähialueeni kohteita, kaupungistani turku on näytettävää monelle päivälle ja saaristoa on näytettävänä myös, helsinkiläiset sen ovat näköjään omineet myös.Olen Ruissalon saaressa varhais ja nuoruuteni vuodet viettänyt, ja paatteja on perheessämme ollut ja saaria kierrelty täällä päin useita vuosia ja moneen kertaan ja niitä paikkoja myös olen esitellyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2011 - 12:43

Näyttäisin Lappeenrannassa saimaata,saimaankanavan,linnoituksen,sataman ja veisin Lemille museotuvalle syömään särää.