Oma koti kullan kallis,kun avomies on elänyt siivellä..voiko hän vaatia mitään omaisuutta kun tämä tyhjätasku heitetään ulos missä on asunut??

Avainsanat: ulosheitto kodista.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.03.2011 - 06:19

" Huhtikuun 2011 alusta lukien avopuoliso voi tietyin edellytyksin saada avoerossa hyvitystä toiselta avopuolisolta." (<- lainaus)

erot ovat ikäviä juttuja, tapahtuu avio-tai avoliitosta, sovussa tai riidassa. jos hänellä ei mitään omaisuutta ole tai ole ollut , jos hän ei mitään yhteiseen kotiin ole hankkinut, mitä hän voisi vaatia.
jos heillä on yhteisomistus ( mustaa valkoisella ) asuntoon, autoon tms. vaikka toisella osapuolella ei olisi ollut pennin hyrrää siihen sijoittaa, olettaisin että puolet kuuluu hänelle vaikka olisi minkäkinlainen moraaliton siipiveikko.
kannattaa ottaa yhteys lakimieheen tai oikeusaputoimistoon, jos vaikeaksi menee eroasiat, jos toinen yrittää hyötyä vielä avoerostakin, ei riitä siipeily.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.03.2011 - 06:56

www.oikeuskysymys.com/sivut/...s/perhe#62

kaksplus.fi/keskustelu/tunte...-omaisuus/

tässä pari keskustelupalstaa..

Omaisuus

Avioliiton ja yhteistalouden päättämiseen liittyy omaisuuden jakaminen puolisoiden välillä. Aviopuolisoiden välillä avioeron hakemisen jälkeen suoritetaan tyypillisesti ositus, jossa avio-oikeuden alainen omaisuus jaetaan puolisoiden välillä. Samalla yhteisomistussuhteet puretaan ja selvitetään mahdolliset keskinäiset saamissuhteet. Avopuolisoiden ja avioehdon solmineiden aviopuolisoiden välillä tulee tehtäväksi omaisuuden erottelu. Huhtikuun 2011 alusta lukien avopuoliso voi tietyin edellytyksin saada avoerossa hyvitystä toiselta avopuolisolta.

Avustamme asiakkaitamme ositukseen ja yhteisen omaisuuden jakoon liittyvissä asioissa. Kirjallisen ositussopimuksen tekeminen on tarpeen, vaikka omaisuuden jakoon ei liittyisi mitään riitaisuutta. Yksittäiseen ositustilanteeseen liittyvät säännöt kannattaa ennen sopimuksen solmimista tarkistuttaa asiantuntijalla. Jos puolisot eivät pääse sopimukseen omaisuuden jaosta, voi kumpi tahansa heistä hakea tuomioistuimesta pesänjakajan määräämistä. Toimistomme asianajajat toimivat myös tuomioistuimen määrääminä pesänjakajina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2011 - 06:59

Palisanteri tuossa jo antoikin hyviä neuvoja. Me kaikki avopuolisot olemme vissiin vähän tuuliajolla. Niin kait itsekin jos ero tulee. Sopuratkaisuun kannattaa keskustelemalla päästä. Ko. tapauksessa jos on ollut täysi luuseri niin minusta oikeus ja kohtuus on lähteä tyhjin käsin niin, kuin on tullutkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2011 - 08:06

Tuntuu välillä siltä, että toiset osaa ja on aikaa perehtyä, omiin oikeuksiin . Sieltä hankiivat, mistä helpommalla saavat.Inhimillisyys kaukana rakkaudestakin ,kun tiet eroavat.Kyllä moni katkerasti kokenut.Kalastajia löytyy ,noissakin asioissa.Ihan kuin avoin kirja niille, jotka odottavat saavansa.
Ei tule aina noita asioita mietittyä, mutta hyvä tässäkin muistuttaa.Ne jotka hankii, menee kaikki aika työn tekemiseen ja miksi annetaan jonkun toisen kääriä hihat.
Parasta nyt ottaa yhteys lakiihmiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2011 - 08:47

Äkkiä pummi pihalle vielä ei ole huhtikuu.Saa mukaansa sen mikä on omaa,esim vaatteensa ei muuta.Valmiiseen kotiin on aina tulijoita,mutta elättämään niitä ei kannata käydä.Minulla itselläni karmaisevia kokemuksia entisestä elämästä,sain pelätä henkeni puolesta,kun herra oli minua kait metrin pidempi ja käytti minuun yk joukoissa oppimaansa väkivaltaa mikä ei ihan ollu kevyttä läpsimistä.Toivon,että tässä tapauksessa mistä sinä tässä kysyt,asiat sujuvat paremmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2011 - 08:50

Ihmiset ne ongelmat tekee ja myös joutuvat ne ratkaisemaan, jos ei muuten onnistu niin juristin avulla.
Asunnon omistaja jää ja toinen osapuoli lähtee. Ehdoistahan on kysymys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2011 - 09:03

Sen minkä on taloon tuonut tai sinne todistettavasti ostanut, saa mukanaan viedä.Jos ei ole erityistä sopimusta, ei muuta mukaansa saa.
Ja sitten vaan hammasharja rappusille ja hyvästi!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2011 - 10:00

Pistä äkkiä pois tuollainen pummi! Sillä niitähän riittää, oman edun tavoittelijoita. Aloita ainakin tiukasti siitä, että lähtee heti, ja kanna kamat pellolle, vaihda lukko ja elä ihmisiksi.
Jos sitten alkaa vaatia jotain itselleen, niin ottakoon yhteyttä omaan lakimieheensä, jos on varaa sellaista hankkia. Tuskin on. Tsemppiä vaan itsenäisyystaisteluun!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2011 - 10:05

hankala juttu juu.
toisaalta -jos pystyt hiukankin todistamaan ettei ole ottanut osaa elämisen kannalta pakollisiin kuluihin, olet vähän vahvemmilla.
zemppiä - ja käy ihmeessä kysymässä apua ja neuvoa asiantuntijalta. ilmainen oikeusapumies mikälie, sellasen juttusille ja kysyt ummet lammet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2011 - 11:40

ei tällä hetkellä ole pelkoa sellaisesta ryöväristä.
Jos olisi ja lähtisi, niin sen mitä on tuonut viekööt
Mutta onhan sitä tavaraa ostettu varmasti yhteisestikin, siis
käytetty molempien rahoja. No asia ei minun ratkomisella
parane. Tapaus on yksilö kerrallaan.
Palisanteri hallitsee nämä lakiasiat, joten nykyisin sitten ovat
lakiin kirjoitetut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.03.2011 - 14:43

Mielestäni hän saa viedä omat henkilökohtaiset tavaransa mitä on tuonut tai ostanut sinne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2011 - 00:24

Toimisin samoin kuin Hurjatta. Lukot vaihtoon ja tavarat rappusille odottamaan noutajaansa. Jos kehtaa, niin ottakoon asianajajan. Useimmiten näissä on enemmän uhoa kuin tuhoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2011 - 20:28

Miehillä isommat tulot ja tuntemani miehet maksaneet autot ja talot.Erossa annetaan ihan hyvät rahat,jos maatilalta lähtee emäntä,niin käteen jää tiliä noin 80-100 tuhatta euroa.Veljeni antoi ero lahjaksi 35 te:n maasturin.Jotkut naiset ottaa miehen "tukemaan" talouttaan kuten veljeni uusi morsmaikku joka käy töissä ja asunut puoli vuotta talossa ja sinä aikana maksanut yhden 40e:n laskun.Rahat maikku käyttää omaan hummailuun.Ei mies ole aina renttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2011 - 00:00

Samalla linjalla Idan kanssa, omat henkilökohtaiset tavarat mukaan.