Onko kokemusta homeen aiheuttamista vaurioista ihmisille?

Avainsanat: home terveys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.03.2011 - 07:01

Hengitystieoireita tulee, astmakin voi puhjeta. Itse kärsin työpaikalla silmien kirvelystä ja aivastuttaa kovasti. meidän taukotuvalla on homevaurio jolle kukaan ei tee mitään....eivätpähän vietä liian pitkiä taukoja-periaatteella.

Kysyjän kommentti

Kiitos sinulle ja muillekin vastaajille. Tuttu juttu, siksi kysyin kun on tutuilla homevaurioita - ja isännöitsijä tekee pelkkiä paikkauksia homekohtiin. Säästöjä, säästöjä pitää tulla taloyhtiöön. Perheen pienin pääsee lääkäriin selvittämättömän ihottuman takia. Muutkin oireilee kuka mitenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.03.2011 - 06:37

itselläni ei ole, tai en tiedä ainakaan altistuneeni homeelle niissä huusholleissa missä kulloinkin olen asunut.
mutta kuulopuheiden mukaan mm. läheinen koulu ja lastentarha olivat hometaloja, koulu on suljettu ja talo missä lastentarha sijaitsi meni remonttiin. lapset ja aikuiset sairastelivat hengitystiesairauksia ym oireita tuli homeesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2011 - 06:46

keskustelu.suomi24.fi/debate/4288

tässä keskustelupalsta aiheeseen..
Itselläni tätä ole saati ystävä ja perhepiirissä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2011 - 08:10

Voi epäillä ,jos jotain sairautta esiintyy. Flunssakin puhkeeaa liian usein.Aina joku sairastaa.Meidän tuossa lähistöllä myytiin talo. Omistaja sanoi että aina ovat kipeitä. Siellä hometta .

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 18.03.2011 - 08:25

Vantaan Rajakylässä asuessamme oli yhdessä taloyhtiömme asunnossa hometta. Lapset olivat aina flunssassa ja kulkivat pihalla silmät punaisina. Vanhemmatkin olivat oudon kalpeita kasvoista ja valittivat ainaista päänsärkyä ja väsymystä. Miehelle kehittyi lopulta astma.

Hometta oli ja paljon, pesuhuoneen ja ulkovaraston välinen seinä piti purkaa kun oli koko runko mätä. Samalla uusittiin sauna ja kodinhoitohuone. Kuivatus kesti kaksi kuukautta eikä sinä aikana voinut käyttää suihkuja eikä pyykinpesukonetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2011 - 08:45

Ei muita kokemuksia kuin se mitä uutisista olen kuunnellut ja lehtien palstoilta lukenut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2011 - 09:06

Työkaveri osti hometalon ja sai kunnon ihottuman ja astman kiusakseen.Katepillari teki tuttavuutta talon kanssa , ystävä muutti rivitaloon ja oireet katosivat muutaman päivän kuluttua.Sattumaako? Ei ainakaan lääkäri ollut sitä mieltä....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2011 - 11:43

ei ole tuttavieni eli lähipiirini tiedossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2011 - 14:43

Tuttu juttu. Oireena; korvien kutina, ihon kutina kasvoilla ja punakkuus, silmien punoitus kirvely ja kutina, jatkuvat poskiontelotulehdukset, päänsärky otsalla, väsymys, yskän ärsytys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2011 - 00:26

Eräällä tuttavallani puhkesi astma homeen takia. Hän altistui siihen työpaikalla ja sitten myös kotona havaittiin hometta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2011 - 11:06

Olen itse eniten meidän perheestä homeesta sairastanut,mutta muilla oli myös mm:korva ja poskiontelotulehdusta.Olen asunut kahdessa hometalossa.Toisessa 3 vuotta jossa sain altistumisen ja viimeisessä 1,5 vuotta.Siellä alkoi oireet 6 kuukauden asumisen jälkeen.Meille molemmille puhkesi myös autoimmuunisairaus tässä eniten hometta olleessa talossa asumisen jälkeen.Haistan kyllä homeen vaikka kaupanjonossa toisten vaatteista.