Mikä tapahtuma on ensi sunnuntaina Lappajärvellä ja miten järvi on "syntynyt"?

Avainsanat: lappajärvi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.03.2011 - 19:06

Siinä on suht'koht keskellä se graatereille ominainen napakin. Tosin saaren muodossa.

Kysyjän kommentti

Niin on!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.03.2011 - 15:00

Lappajärven synty

Loistava tähdenlento muuttui hetkessä painajaiseksi. Maahan iskeytynyt meteoriitti synnytti valtaisan kraatterin nykyisen Lappajärven kohdalle.

ym.

www.lappajarvi.fi/tietoalapp...nsynty.php

POHJANMAAN VAPAA-AJANKALASTAJAPIIRI ON SAANUT JÄRJESTETTÄVÄKSEEN SM-PILKKI 2011 KILPAILUT LAPPAJÄRVELLÄ.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2011 - 15:19

Meteoriitin putoamispaikka johon on syntynyt järvi. Pilkkejä kiillotellaan silloin siellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 17.03.2011 - 15:32

Meteoriittihän sen teki... Ollaan käyty siellä joka kesä uimassa kun äitini asustaa siinä lähistöllä. Kylmää sen vesi oli muksuna ja niin myös viime kesänä.

Lähteet:
tulin näin ja uin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2011 - 15:32

Lappajärvellä olen visiteerannut, kaunista seutua.
kraaterihan se järvi on meteoriitin tippumisen jäljiltä.
Suomen pilkkimestaruuskilpailut:
www.kalamies.com/icalrepeat....01/07/365/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2011 - 18:58

Lappajärvi syntyi noin 73 miljoonaa vuotta sitten voimakkaan meteoriitin osuessa maahan.
Meteoriitin halkaisija oli noin 400 m mittainen.
Pilkkimiehet viettävät kalakisat ensisunnuntaina siellä ja kentie muistelevat järven syntyä.

Lähteet:
google ja kalamies.com

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.03.2011 - 22:43

Voinko tämän paremmin sanoa:
www.youtube.com/watch?v=yEbcT2dUcuw

Lähteet:
youtube

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2011 - 08:26

www.youtube.com/watch?v=OtyE...re=related Onkohan sielläpilkki kilpailut. Kaunista maalaispaikkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2011 - 20:30

Olen käynyt pari kertaa Lappajärvellä kylpylä Kivitipussa ja meteorittihan sen järven aikaan sai.