mitä tarkoittaa tekstiviesteissä ja keskusteluissa käytettävä (a)?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.10.2008 - 19:10

Sähköposteissa olen nähnyt käytettävän merkkiyhdistelmää (a) varsinaisen @ merkin tilalla. Estää roskapostia.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.10.2008 - 18:53

mie en nyt ainakaan taijjuu miti tarkoitat tuolla (a) kirjaimella. ois ollut hyvä jos oisit pistännä jonku esimerkki lauseen missä olet tuon a:n nähnyt textiviesteis/ keskusteluissa. ja jos tääl napsussa sitä käytetään niin en tähän hätään muista sitäkään jotta missä. ??? : )

Lisätty: 04.10.2008 - 19:25

vaikka annoit esimerkinkin, niin mie en oo törmännä kyllä tuohon (a) han vieläkään. mutta jonin13 ja aarnipoppa on pistännä hyvät vastaukset, niil näköjään vähän enempi nettitietämystä ku miulla, hihi.

Lisätty: 04.10.2008 - 19:53

aarnipoppa= arnipoppa (sorry)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.10.2008 - 18:59

no siis jonkun asian yhteydessä ihan peruslauseessa on laitettu (a), esim. sähköpostiviestissä ja tekstiviestissä, se joku hymiön kaltainen, sen merkitystä vain kyselisin :-) esimerkkilause voisi olla vaikkapa: "olisi kiva jos pääsisit tulemaan huomenna (a)"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2008 - 19:02

Mesetyksessä (mun konehelt vaan tarkistin) aineskii näyttää merkki (A) olevan 'enkeli'... tiiä sit nuist muist..hmm..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2008 - 20:25

lyöntivirhe tai halpa kännykkä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2008 - 20:26

Arnipopan kanssa olen samaa mieltä. ( a ) tai ( at ) merkkiyhdistelmällä korvataan monasti sähköpostiosoitteen @ -merkki.
Roskapostin ja myös tietojen kalastelun kannalta turvallisempi tapa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2008 - 21:18

Samoin kuin Arnipoppa olen nähnyt käytettävän (a) korvaamaan @ ja juuri samasta syystä.

Yhdessä suppeammassa piirissä (a) tarkoitaa suunnilleen jotain sellaista kuin "ahaa ymmärsin", "ahaa oivalsin" , tms.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2008 - 13:35

a korvaa @.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.10.2008 - 00:37

Vaihtoehtoisesti messengerissä kun kirjoittaa (a) tulee sellainen viaton enkeli, moni käyttää näitä olettaen että kaikki tietävät. (y) esimerkiksi tarkoitaa peukalon näyttämistä.. (8) nuottia. Mutta luulisin että tarkoitat (a):lla @-merkkiä kuitenkin.