jos kävelisi suomen ihan pohjoisimmasta päästä ihan eteläisimpään, niin montako tuntia/ päivää menisi/ kuluisi jotta on perillä?

miulla ei oo täst mitti tietova ja en tiiä onko moista asiata ees pähkäilty/ testattu teoriassa/ tahi käytännössäkään.
voi siis pistää ihan omia arvauksia/ tietojakin jos onpi niitä. ( oikeen lauantaipähkinä tää: )

Lisätty: 04.10.2008 - 14:08

ai niin avainsanoista puuttuu, kävellä, kävellen.

Avainsanat: tuntia päivää kauanko kestää matka suomi päästä päähän matkailu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.10.2008 - 19:13

Nuorena hurjana kerran tuli käveltyä 10 päivää 'putkeen'. Se nyt ei ollut ihan pelkkää kävelyä, välillä vähän uitiin, ongittiin ja saunottiin, mutta joka päivä oltiin liikkeelä pitkiä päiviä ja matkaa taittui noin 580 km.

Tämän mukaan Suomen läpikävely olisi noin parinkymmenen päivän urakka. Kun siihen kuitenkin osuisi huonoa ilmaa ja muuta haastetta matkanvarrelle (puhumattakaan ikälisistä) niin tuskin sitä alta kuukauden kävelisi, ehkä lähempänä kahta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.10.2008 - 14:47

Sehän riippuu kai pitkälti kävely vauhdista ja käveletkö tietäpitkin vai linnun tietä mutta veikkaisin,että kauan saapi tallustella.Voishan sen laskea,mutta jätän tehtävän muille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2008 - 15:18

Alle 65-vuotiaan ihmisen keskimääräinen kävelynopeus on 5,4 km/h. Kun Suomen mitta on pisimillään (Hanko-Utsjoki) 1.157 km, niin jos kävelyä pystyisi jatkamaan 24 tuntia päivässä ilman taukoja menisi matkaan 9 päivää.

Lisätty: 04.10.2008 - 15:20

Ja jotta olisi totuudenmukainen niin koska aikaa kuluisi itse kävelyyn 214 h pitäisi sinne lisätä tauot ja nukkumisajat, jotka voi jokainen itse laskea kunnon mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2008 - 15:18

Jos multa menee 1km kävelyyn noin 10-15min, niin Suomen päästä päähän 1160km x 15min (eikä jaksa koko ajan samaa matkavauhtii mennä, kuin alussa), ja sit tarvii nukkuu ja syyä ja juuakin välil /levätä; niin jos jollain laskuri niin kertokoot tään miun juttui laskuril ja sit siihen päälle vois lisätä nää huilingit/nukkumisetki, joo..kos?

Lähteet:
Laskeskelin, jot vois nuo ei seuraavat, mut sitä seuraavat synttärit tulla vastaa, ennen kuin matka ois pulkas...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2008 - 13:43

Hangosta Petsamoon yli 1500 km.Mulla menisi varmaan vuosi.