Mihin Fukushimasta lähtevät radioaktiiviset saasteet leviävät ?

tilanteen kehittymistä ja leviämisennusteita voit seurata täältä (ja jättää ne joditabletit rauhaan)

ilmatieteenlaitos.fi/japani

Lisätty: 15.03.2011 - 12:40

no ainakin noiden leviämismallien mukaan merelle menee, eikä sen meren allot meidän rannoilla loiski

tarpeen vaatiessa tuota linkisivua ja ennustetta päivitetään

Avainsanat: leviämismalli fukushima

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.03.2011 - 11:50

Sinne minne tuuli kuljettaa!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.03.2011 - 11:38

En ole pitänytkään tuota meille vaaralliseksi joten nuo jodi tabletit jäivät ostamatta!

Lisätty: 15.03.2011 - 14:42

merelle menevät!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2011 - 11:40

Sinne ne kait leviävät lähiympäristöön ja merelle riippuen vähän tuulen suunnasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2011 - 12:34

Se on sattuman sanelema juttu ......

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2011 - 14:40

Kaikki on tuon takia varuillaan.Suomessakin syöty joditapletteja. Ei meillä ole sellaisia kaapissakaan. Luotan että kehoitus tulee. Kait niitä siinävaiheessa saa.Näyttää merelle menevän. Laskeutuu ympäristöön. Sitten näkyy 20v.n päästä. mitä sairauksia ilmenee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2011 - 16:24

voi niitä paikalla olijoita !!
mutta meillä ei hätää - ollaan sen verran kaukana että taitaa olla kulunutta kamaa kun tuuli tänne saakka ehtii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2011 - 17:04

Kuka varmuudella tietää, mutta luottaa täytyy tiedemiesten sanoihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2011 - 17:40

Aamun uutislähetyksessä kerrottiin, että tuulen suunta vaihtelee kovastikin. Jos tästä jotain positiivista pitäisi etsiä, niin Euroopassa aletaan pohtia ydinvoiman tulevaisuutta.
Euroopassawww.taloussanomat.fi/energia...0113625/12
Suomeen tämä ei vaikuttane edelleenkään, meillähän ei mitään tällaista voi sattua ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2011 - 20:46

Japani on meistä niin kaukana,että meidän ei täällä tarvitse pelätä,että saamme radioaktiivista säteilyä,onneksi tuulet vievät ne myrkyt merelle.Joka tapauksessa kamala onnettomuus heitä piinaa,kun ei vielä tiedä kuinkamonta järistystä on edessä ja miten voimakkaita ovat.On hyvä,että et mennyt sinne Japaniin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2011 - 09:01

Vain tuulet sen tietää toivottavasti merelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.03.2011 - 21:32

Puutun vain tuohon joditablettiin. Että on ihmiset hölmöjä täällä härmälandissa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2011 - 02:04

Tuulella on jotain osuutta asiaan. Mutta en minä sitä jodipurkkia siltikään avaa.