Oletko matkustanut metrossa? Muistatko ensimmäisen kerran?

Avainsanat: metro

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.03.2011 - 09:48

Muistan kun Helsingin metroa rakensimme, tuli "luolamiehenäkin" oltua. Kreikkaan ajoin autolla ennen kuin se aloitti liikennöinnin. Empä muista siinä ensimmäistä matkaani.
Syksyllä -64 Saksaa rakentamaan mennessä Tukholman tynkämetroa tuli kokeiltua kun jäi aikaa laivasta junaan luitaan siirtäessä.
Hampurin U-Baanalla oli mukava matkustaa kun lihavat mammat myi lippuja ennen luolaan menoa, kartasta voi näyttää mille asemalle haluaa mennä, siinä ei pal puheltu.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.03.2011 - 09:56

Tukholmassa minäkin ensimmäisen kerran metrolla ajelin vuonna 1965. Oli se silloin olevinaan ihmeellinen kokemus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2011 - 10:13

Hmm... asun metrokapungissa mutta ensimmäisen kerran olen kyllä matkustanut Tukholman tunnelbanalla. En sitä muista, ei se nyt niin erikoista ollut varmaan. Myöskin Ateenan metrossa olen ollut varmaan ennen kuin Helsingin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2011 - 10:17

eka kerta maanalaista matkustelua minun osaltani taisi tapahtua 1963 Lontoossa (siellä sitä kutsutaan Undergroundiksi), sattumoisin olin viime viikolla samoissa tunneleissa

valperi-ontheroad.blogspot.c...ontoo.html

yllättävä havainto oli että niin Lontoon metro kuin koko kaupunkikin ovat siisteytyneet huomattavasti siitä nuhruisesta olemuksestaan joka sitä on pitkään vaivannut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2011 - 10:22

Tkholmassa on tullut metroa käytettyä..
Kokemus oli uusi, mutta ei tuo mitään kummoista kummastusta herättänyt...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2011 - 10:53

Olen matkustellut hyvinvähän missään ja siksi en ole matkustanut metrossa,en raitiovaunussa,mutta junassa olen matkustanut joskus yli 30 vuotta sitten Helsinkiin.Olen kyllä senkin jälkeen käynyt helsingissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2011 - 11:29

Ensimmäisen kerran olen metrolla matkustanut Helsingissä silloin nuorena ollessa. Sen jälkeen muualla maailmalla. Viimeksi Dubain maanpäällisellä metrolla joka on upein kokemus tähänastisista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2011 - 12:42

Eka kerta kyseisessä laitteessa oli Ruotsissa 80-luvun alussa.Likkakaverin äiti meitä tunnelbanassa opasti ja olipa jännää.Muistan kyllä kokemuksen myönteisenä...

Sitten myöhemmin opiskeluaikana tuli Lontoossa käytettyä undergroundia jonkun kerran.Ei se sitten enää niin hurjalta tuntunutkaan,kätevältä pikemminkin.Ja kun oli selkeät kartat (ja ne kartan eri värit helpottaa kovasti) ei sitä eksymäänkään päässyt.

Suomessa en ole metrossa ollut koskaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 15.03.2011 - 12:56

Vanhana Kontulalaisena tuli metroa käytettyä joka päivä. Ensimmäinen kerta lienee ollut silloin kun metro ei vielä mennyt Ruoholahteen vaan Kamppi oli päätepysäkki. Koskahan sekin taas oli...?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2011 - 15:13

Kyllä hyvin muistan ja Helsingissä se tapahtui.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.03.2011 - 15:30

Tukholmassa olin ensimmäistä kertaa metrossa. Myöhemmin sitten Helsingissä joka päivä, kun se valmistui.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2011 - 17:12

Tukholmassa joskus 1965-66. Jäi mieleeni kun nousin metroon olin kompastua ja sanoin "perkele",
joku papparainen sanoi, että on kiva kun on muitakin suomalaisia.
Se oli kiva kokemus, nimittäin se metroajelu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2011 - 17:46

Tukholman tunnelbanassa vuonna 1977.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2011 - 19:43

Sama täällä,eka tunnelban-kokemus Tukholmassa -60 luvun alussa tai aiemmin.Muistan,että oli jännää kyytiä,Hgin metrossa on harvemmin tullut kuljettua,yleensä vain unohdan sen kulkuneuvon.Istun ratikassa ja manaan "ruuhkaa",kunnes muistan,että tuollahan se alla kulkee ilman ruuhkaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2011 - 22:16

En ole koskaan metrossa matkustanut..Junalla pelkästään,mutta nykyään jäänyt sekin vähäiseksi..vaikka olisi paljon edullisempaa junalla...kun linja-autolla matkustaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.03.2011 - 21:29

Menopaluu kerran Hesassa. Ainoa muistikuva on siitä että piti hirvittävän nopeasti kulkea ovesta ja sitten kaikki vilisi vain ohi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2011 - 20:14

Joskussillon, kun metro tuli stadiin, niin silloin käväsin ajelulla. En tarvitse lainkaan metroa, asun ihan eri suunnalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2011 - 02:03

Olen, mutta ensimmäistä kertaa en muista.