Milloin viimeksi kävit syöttämässä sorsia?

Avainsanat: sorsien syöttäminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.03.2011 - 09:56

Joskus 90-luvulla tuli kerran vedettyä puukalaa vähän kovemmin veneen perässä lokit yritti käydä nappaamassa onnistumatta. Siinä on sorsan syöttöni.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.03.2011 - 10:18

Syötän melkein päivittäin Kupittaan puiston sorsia..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2011 - 10:23

tuskinpa olen koskaan sorsia syöttänyt (syönyt kyllä useasti),

Hesassa riittää 'mummoja' jotka pitää huolen tuosta syöttöpuolesta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2011 - 10:37

Joskus 80-luvulla kun lasten kanssa käytiin lintuja katsomassa Kupittaan puistossa. Nyttemmin tuo tapa on jäänyt unholaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2011 - 11:34

Varmaan viimeksi Kuopiossa joskus -80 luvun lopulla. Ei kuulu enää tapoihini sorsien ruokkiminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2011 - 12:50

Viime kesänä oli mökillä semmoinen poikue sorsia, jonka kettu sitten vei ja söi.Lukuun ottamatta yhtä orpoa parkaa.Sille annettiin evästä, että vahvistuisi ja jaksaisi lähteä etsimään lajitovereitaan.Oletettavasti näin myös kävi :) Muutoin emme sorsia ole ruokkineet,luonnon eläimiä kun ovat.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 15.03.2011 - 13:06

Vuonna 2004 olimme viettämässä joulua Ruotsin Trosassa vaimon sukulaisilla. Pojat odottivat jo kovasti pukkia ja yleensä saunassa käydessämme ilmestyivät lahjat kuusen alle. Ongelmana olikin nyt se, että eipä talossa ollutkaan saunaa, niin piti keksiä jotain muuta. Lähdimme siis vesisateeseen syöttämään sorsia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2011 - 14:59

Viime syksynä saimaan pihlajavedellä. Tulivat teltan tykö kun olimme syömässä. Täytyhän niille sämpylää antaa. Muuten pikkulintuja ruokin täällä maaseudulla läpi talven.Tänä talvena mennyt kamalasti ruokaa, rupesin nyt pihtaamaan .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.03.2011 - 15:28

Parisen vuotta sitten tuossa lähirannassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2011 - 17:14

Viimeksi Pihlajaveden rannalla mökillä ollessa viime kesänä.
Oli kaksi poikuetta ja olivat kovin kesyjä, tulivat maalle asti oli varattu kauraa
säkillisiä ja kuivia leivänkannikoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2011 - 17:48

En ruoki, koska en voi varmasti tietää, että voin ruokkia niitä koko talven ajan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2011 - 20:06

tällä mummolla oli pussillinen leivänpalasia sunnuntain päiväkävelylenkillä Hgin rantojen pullasorsille,mutta sorsat unohtui...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2011 - 21:49

Viimme kesänä tuli syötettyä sorsia,kun olin avustettavan kanssa Kotkan Sapokan rannassa..Haluaa aina sinne rannalle,kun lähdemme ulkoilemaan ja pullaa tai leipää pitää olla mukana sorsille...on pyörätuolissa oleva ihminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2011 - 09:27

En ole syöttänyt koskaan sorsia enkä muitakaan luonnonvaraisia eläimiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2011 - 12:47

Kyllä meilläkin on tuossa parkissa iso lauma sorsia ja monasti ostan erillisen leivän niitä varten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.03.2011 - 21:28

En ole syöttänyt milloinkaan sorsia - enkä syötä. On jäänyt paha kuva mieleeni kun eräs tuttavani syötti niitä rannassaan. Kun niistä tuli rohkeita, niin sorsastuksen alkaessa hän sitten "napsi" niitä sorsia pataan. Teki hiukkasen pahaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2011 - 20:11

Viime kesänä naapuruston lasten kera, käytiin vähän matkan päässä lammella ja sorsia ja sorsavauvoja oli todella paljon. Koirani ei välittänyt sorsista mitään, mutta sorsaemot olivat tosi äkäisiä koiralle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2011 - 02:02

Lapsena suntin rannassa. Aikaa on vuosikymmeniä.