"Näpräätkö" jotain ajankuluksesi? Onko sinulla jokin kädentaitoharrastus?

Itse en osaisi olla tekemättä aina välillä jotain luovaa käsilläni. Nyt on menossa 10 vuotta keskeytyneenä olleen villapuseron hihat.

Avainsanat: harrastukset kädentaidot käsityöt

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.03.2011 - 10:26

Joskus tulee marssipaanilla askarreltua kakkujen päälle jotain hauskaa tai kukkasia ( viimeksi joulksi tonttuja ja lumiukkoja väsäsin...
Taitaa nämä mun harrastukset käsillä jäänyt vähäiseksi..
Ennenmuinoin virkkasin vaikka mitä pitkistä verhoista asti.

Nyt tulee tietokoneen kanssa valokuvia muokattua HDR muotoon, siitä saa kivoja tauluja niin itselle kuin lahjaksi asti..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.03.2011 - 10:04

Enää en ole paljon tuollaisia harrasta. Mitä nyt mökillä lastenlasten kanssa nikkaroidaan kaikenlaista.
Rukinlavan tekotaito on kyllä tallella, mutta sitä leikkausveistä en ole moniin vuosiin käyttänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2011 - 10:25

En näprää mutta neulon sukkia joka vuosi. Muut harrasteet ovatkin sitten luovaa tekemistä.
Taide on kyllä aivan muuta kun neuletyöt....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2011 - 11:39

Ennen neuloin ja virkkasin, mutta nyt siitä on pitänyt luopua. Kesäisin teen aina jotakin...Onnelassa ja ulkona pihalla. " Ympäristötaidetta" tai värkkään linnunpönttöjä tai sitten teen jostain vanhasta jotain uutta lähinnä liittyen puutarhaan. Kotitöiden kanssa yleisimmin värkkäydyn.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2011 - 11:43

Kyllä käsille pitää olla jotain touhua. Ja aivoillekin (eli jotain kevyttä minun tapauksessa). Se on kai jonkinlaista terapiaa ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2011 - 12:03

Yleensä piirrän paljon, mutta nyt olen innostunut virkkaamaan! :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2011 - 12:29

milloin mitäkin, viimeksi olen harjoitellut pienten lasipalasten kanssa, on vielä paljon harjoittelemista ihan tekniikkojen kanssa ennenkuin mitään mieluista saa aikaiseksi

tavoitteet pitää olla korkealla, ei haittaa vaikka olisivat tavoittamattomissa

valperi-ontheroad.blogspot.c...asimaalaus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2011 - 16:27

väkisinkin tulee tehtyä sitä ja tätä.
edellis ja viime talvena puikot kilisi jonkun verran. nyt on tesmattu että osaan tehdä laskosverhot. vitriinikaappi tossa nurkassa ryhdikkäänä vanhassa tapettikuosissaan, askarteluvälineet odottavat vinnin valmistumista että pääsee kunnolla tekemään.
jouluna tein uusia koristeita kuuseen, lampunvarjostin on tossa vaiheessa kun pitää löytää just oikeenlaista nauhaa, ohhoh - tekeminen ei lopu vaan puhti :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2011 - 17:23

Sama vastaus kun vaatekysymykseen sopii käsien kohdalta tähän. Kun vain lähes sormet
saan nyt liikkumaan, niin kyllä se askartelu on vähäistä. Onneksi nettiä voin jotenkin käyttää
yhdellä kädellä joskus ainoastaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2011 - 17:56

Nykyisin lukeminen ja liikunta ovat vieneet näpräämisen ajan. Aiemmin tein paljonkin käsitöitä lähinnä neuloin puseroita jne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2011 - 10:52

käsityöt , kuten kutominen , virkkaus kuin neulominenkin ovat nyt jäähyllä ... kädet sanoi yhteistyö sopimuksen irti ... mut taas kun ne pelaa alan kutomaan .. ainakin tuon koiran vllappaidan valmiiksi saa sit päälleen edes ens talveksi .. ystävä pyysi huovutettua lakkia , jos senkin sit ens talveks sais valmiiksi ... tyttärentyrär pyysi mumia kutomaan pinkit villasulat ... jot kivasti ois nyt käsille hommii , jos ne ois kunnossa vaan... nyt alan istuttaa siemeniä multaan ja ootteleen yrttitarhan kasvamista , joskos sai edes mutamat hennot oksat sitten joskus leivän päälle mausteeksi ... ensin alkuun .. kevättä kohti ollaan menossa ja sitte ei mikään muu , kuin puutarhanhoito on turhaa :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.03.2011 - 21:23

Käteni ovat aika osaavat. Milloin ne eivät harrasta virkkausta, kutomista tai puutöitä tai ovat liian väsyneet ottamaan harjaa ja luuttua käteen, niin siinä vaiheessa ne poimivat mikrofonin ja antavat omistajansa nauttia kovaa ja korkealta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2011 - 20:06

Syksyllä se taas alkaa, eli hillitön villasukkien kudonta. Viime syksynä kudoin 40 parit villasukkia ja 5 lapaset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2011 - 01:58

Kudon aina kun saan inspiksen.