Koska viimeksi tarkistit laajakaistasi nopeuden ? Onko se todella sitä luokkaa, kuin mistä maksat ?

Tässä eräs hyvä ja näppärä nopeusmittari www.speedtest.net/
Ei tarvitse kirjautua, toimii silti.

Minulla Welhon 10/1Mb/s yhteys, joka on toiminut varsin hyvin,
tosin sen nopeus aaltoilee joskus häiritsevästi.
Mittaustulokseni oli nyt oikein hyvä:
Download=10,05Mb/s, Upload=0,85Mb/s, Ping=25ms, Grade: B-
Nopeampi kuin 63% suomalaisista
Suomessa DNA oy DL keskimäärin 15,55Mb/s etelä-suomi=14,31Mb/s

Tässä toinen samankaltainen www.welho.fi/nopeus/nopeusmittari

Avainsanat: speedtest nopeustesti laajakaistan nopeus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.03.2011 - 16:24

Mieheni maksaa Elisan viihdepaketin mukaan 24 Mbps adsl kaistasta, ja todellisuus on n.7-9 latausnopeus ja lähetysnopeus on arvioitu 7,74 Mbps, ja ensimmäinen sopimus kattoi nopeuden ainakin 8 ja Soneran mies kiipesi sähkötolpat ja mittasi , paras tulos 16 Mbps, ja ilmajohdot vauhdin vievät, ja enkös minä mammana ostanut 2 pikkuihmiselle joulun aikaan läppärit ja minun vauhti hiljenee kun 4 konetta on heillä käytössä tässä samalla kadulla ja voiman vievät ja me saamme hidastelevia koneita käyttää.

Kysyjän kommentti

Hyvä vastaus, selventävä ja ehkä myös varoittava esimerkki.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.03.2011 - 16:35

Kiitos hyvästä linkistä! Kävin oitis testaamassa. Minullakin on Welho 40 M laajakaista, jonka varassa yksi pöytäkone ja kaksi läppäriä. Toimii mielestäni ok.

Nämä tulokset omalta läppäriltäni:

Ping = 13, Download 31,63 mb/s, upload 1,97 mb/s

Langattomille ei edes taata 40 M tehoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 16:37

Kiitos ihan hauska mittari ja nopeuteni on ihan OK !

Lisätty: 15.03.2011 - 10:17

Tämäkin auttaa..

www.iltalehti.fi/digi/201103...6_du.shtml

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 16:54

Nopeus on täälläkin ihan riittävä. Nettitikun kanssa joskus ongelmia, mutta pääasiassa pelittää hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 17:10

Kyllä hyväksyn tällä mittarilla;
www.bandwidthplace.com/
1Megan yhteys:
0,886 Downlod
0,401 Upload

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 18:20

Kyllähän minä noita tarkastelin, mutta kun en ymmärrä luvuista mitään, niin se ja sama, tällä pärjään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 19:22

2 M yhteys
dowload 2,19 Mbps
ulpoad 0,815 Mbps

Oikein on ja tarkistuksen teen ajoittain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 19:50

Meillä pitäisi olla 24 MBps,en tiedä onko totta,kun en siitä mitään ymmärrä,mistä sen voi katsoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 20:27

mulla on käytössä taloliittymä (>10 €/kk) josta luvataan käyttäjäkohtaista nopeutta vähintään 6Mb/s

nämä mittarit näyttävät 6,8 ... 7,2 , en valita ja riittää tarkoituksiini aivan hyvin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 21:34

mullakin on Welhon 10/1Mbs/s yhteys,esimakua sain 40Mb nopeudesta,mutta haluan karsia kulujani,joten siirryin tähän *hitaampaan*,joka saapi riittää tavalliseen käyttöön.
Tein Welhon nopeustestin latausnopeus 9,93 Mbit/s
lähetysnopeus 0,97 Mbit/s

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 22:22

En kyllä noista linkeistä ymmärrä..
Kyllä on ihan tarpeeksi nopeasti toiminut..tällaiselle hitaalle läppärin käyttäjälle.
Joskus harvoin vähänn hidastelee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.03.2011 - 15:16

Tänään tarkistin. Hyvät oli lukemat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.03.2011 - 21:16

Sonera teki sen puolestani ja tarjosi uuden ja nopeamman nettitikun. Tiedä sitten miten paljon nopeampi on kun otan sen käyttöön. Hyvin olen entisilläkin yhteyksillä ehtinyt paikasta toiseen tuolla netin ihmeellisessä maailmassa.