Matkakuume vaivaa ja kohde vieläkin epäselvä. Nyt ois kiikarissa Kroatia...toukokuulla. Mitä paikkaa suosittelet siellä?

Malta ei sittenkään kiehdo tarpeeksi. Silloin Jugoslavian aikaan olin menossa Dubrovnikiin, mutta aika muuttui levottomaksi ja se jäi.

Lisätty: 14.03.2011 - 16:53

Kiitokset tähänastisista. Apollo-matkoja juuri katselin netistä. Jaakon ohjelma tuli katsotuksi telkkarista koska Kroatia kiinnostaa nyt kovasti.

Lisätty: 15.03.2011 - 08:00

Kiitos Valperille herkullisista kuvista...jos on lisää niin laita vaan. Split kiinnostaa.

Avainsanat: matka vinkki

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.03.2011 - 19:39

Kroatiaa voi suositella ilman muuta, viimeisimmät omat havainnot vajaa vuosi sitten

lentoyhteyksiä löytyy mm. Splitiin, jossa viihtyy helposti muutaman päivän ja josta pääsee vaivattomasti muihin kiinostaviin kohteisiin, esim. Trogirin historiallinen (ja kauniisti kunnostettu) kaupunki on vain reilun puolen tunnin bussimatkan päässä. Splitistä on myös useita lauttayhteyksiä saaristoon, jossa kannattaa (pitää) käydä ainakin Hvar in saarella josta löytyy Unescon maailmanperintö-ohjelmaan kuuluva luonnonpuisto todella mahtavine maisemineen, näet mm. 17 putousta yhdellä silmäyksellä.

Dubrovnik vanhoine linnoituksineen säilyi levottomista ajoista lähes vaurioitta, sekin on näkemisen arvoinen kohde ..... jne. Kroatiassa tosiaan löytyy kohteita vaativammallekkin matkaajalle ja veneilijällehän se on melkein paratiisi ...

hintaso ainakin toistaiseksi varsin kohtuullinen EU-hintoihin tottuneelle ja olot vakaat niin ettei tarvitse turhia hermoilla

ainoa mitä kehottaisin välttämään on utelu paikallisilta Jugoslavian hajoamisen yhteyteen liittyvistä ikävistä ajoista, heille ne ajat ovat vielä hyvin muistissa (omista kokemuksista) ja liian kipeitä, niihin oikein suhtautuminen ei meidän tiedoilla ja empatioilla ei oikein tahdo onnistua, muuten ihan mukavaa väkeä ....

tuossa linkissä nyt vähän maistiaisia Splitin torilta, jos kiinostaa voin kaivella jostain kätköistä lisää kuvia (muistaakseni niitä on vähän toista tuhatta ....

valperi-ontheroad.blogspot.c...chive.html

Kysyjän kommentti

Kiitos Valperi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.03.2011 - 14:30

Minä en mitään sinne entiseen Jugoslavian kohteeseen suosita, mutta lähellä merta olevat kohteet ovat meitä kiehtoneet, ja se kalantarjonta, lautaselle tuodaan raaka kala näytille ja kypsentävät sen ja tarjoilija plokkaa vaan ne fileet lautaselle. ja kun lähellä Italian rajaa ollaan niin maailman ihaninta pizzaa syödään ja tiramisua, voin toisen kerran mennä sinne jos saan vain näyttää Portorosia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 14:57

Jos itse harkitsisin niin miten olisi tämä

www.apollomatkat.fi/fi/matka...fault.aspx

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 15:59

Tuonne missä Jaakko kävi maailmalvalloittajaa katsomassa.
Maisteleppas hieman esimakua.

areena.yle.fi/ohjelma/2494

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 17:30

Eikö olis mukava saattaa itsensä Pulaan?

www.napsu.fi/matkailu/matkat...mistot/144
www.tjareborg.fi/kroatia/kartta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 17:37

olen taannoin ajanut entisen Jugoslavian aikana pohjoisesta etelään rantatietä.
poikennut siellä ja täällä, körötellyt jopa melkein kärrypolkuja jos vähänkin vuoristoteitä ajeltiin.
varmasti on Kroatia niistä ajoista muuttunut. saaristo on kaunista, ja jos vähän kauemmas rannikosta lähtee, voi löytää idyllisyyttä ja aitoa tunnelmaa. mutta tietenkin oma vaivansa lähteä laivareissulle.
täälläpä vinkkejä myös:
www.virtualtourist.com/trave...G-C-1.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2011 - 10:17

Ex-Jugoslavian maat ovat kaikki kiinnostavia, Dubrovnikissa kuuluu olevan paljon "idän ihmisiä" joten kaikki muut paitsi se ovat suositeltavia. Politiikasta ei todellakaan kannata siellä juttua kehitellä... on liian kipeitä asioita lähimenneisyydessä.
Hvar ja moni muukin saari on ihastuttava.
Muualla Euroopassa olen tavannut esim. kroatialaisia ja ovat fiksua väkeä, ainakin ne joihin olen tutustunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.03.2011 - 21:13

En voi suositella mitään kun en ole itse käynyt, enkä ole tuttujenkaan kuullut käyneen. Sait varmasti hyviä vinkkejä, ei muuta kuin matkaa varaamaan.