No nyt on taas maailmalopun enteitä luvattu, pelottaako?

www.iltalehti.fi/ulkomaat/20...9_ul.shtml

Näinhän tuo on että aina vaan on tulossa maailmanloppu..
Mutta sitä on luvattu jo niin moneen kertaan että taitaa tuo uskomus huveta..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.03.2011 - 09:44

kuka niin haluaa, näkee maaimanlopun enteitä missä tahansa, missä ajassa tahansa
ken niitä jaksaa jatkuvasti murehtia, kohtaa todennäköisesti oman maailmanloppunsa ennenaikaisesti

luonnonmullistuksia ja ihmisen itsensä aiheuttamia katastrofeja tapahtuu jatkuvasti ja silloin kun niitä tapahtuu tiheästi kansoitetuilla alueilla seuraukset ovat yleensä kauhistuttavia, mutta on liioiteltua etsiä niistä globaalin tuhon enteitä

tilanne Japanissa on todella hirmuinen, mutta kuitenkin se koskee ensisijassa ja välittömästi vain japanilaisia, eikä ole mikään maailmanlopun uhkakuva koko maapalolle ja ihmiskunnalle

tällaisessa tilanteessa käyttäytymismalleja on kahta päätyyppiä, yksi kysyy : missä voisin auttaa ? toinen panikoi omien kuviteltujen pelkojensa kanssa

henkilökohtaisella tasolla katsoin tällä hetkellä parhaaksi (avuksi) perua loppuviikoksi varattut lentolippuni Osakaan (siirsin alustavan varauksen kuukauden päähän ja todennäköisesti tulen senkin aikanaan perumaan)

jos oikein haluaa synkistellä tämän asian kanssa niin voihan vielä muistuttaa että japanilaisia uhkaavat vielä mittavat tulivuorenpurkaukset ja rajut tornadot (toivottavasti ei ihan pian tulevaisuudessa) , mutta hyvä muistaa että niidenkin välittömät vaikutukset ovat suhteellisen paikallisia

Kysyjän kommentti

Ainahan näitä on uhattu, muistan jo lapsuudesta asti..
Olin katsomassa elokuvaa Manaaja ensi illassa niin elokuvateatterin ulkopuolella oli joukko Jehovan todistajia uhkailemassa sillä, kun näin paha enteistä elokuvaa oli katsomassa...

On jos minkälaista ennustetta..
Se tulee jos on tullakseen...

Kiios kaikille vastaajille!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.03.2011 - 09:37

Ei pelota. Arvelen, että alkaa uusi aikakausi. Eihän tätä nykymenoa (riistoa, saastuttamista jne.) tämä planeetta edes kestäisikään enää kauan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 09:43

Eipä pelota täälläkään. Loppuhan tulee jossain vaiheessa kuitenkin tavalla tai toisella. Luonnonilmiöitähän on ollut kautta aikojen ja raamatussakin kuvataan (mikä on muuten hyvä historiallinen kirja) tsunameita, maanjäristyksiä yms. Uusi aikakausi varmaan on edessä, siihen kaikki selvästikin viittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 09:48

Viimeeksi taidettiin asiasta vouhkata "milleniumina",kun vuosisata vaihtui.... Ei.En pelkää.Jos pelkäämään rupeaisi, ei sitä uskaltaisi uloskaan mennä.Päivä kerrallaan ja sitä rataa.Kaikki tulee aikanaan ja itse pystyy hieman asioihinsa vaikuttamaan.Kukaan toinen ei sitä puolestasi tee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 10:05

En pelkää maailmanloppua,loppuu se elo täällä muutenkin,kun sen aika tulee.

Lisätty: 14.03.2011 - 10:08

Enkä arvosta sitä lahkoa joka siitä vouhkaa,pelottelevat ihmisiä ja jotkuin herkimmät tapaukset pelästyy oikeasti.

Lähteet:
itsenäinen ajattelu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 10:14

Suomessakin on näkyvissä maailmanlopun enteitä. Onhan kohta sillään nuo eduskuntavaalit.

Mikä laulaen tulee se viheltäen menee.

Onhan niitä "ennustajaeukkoja" aina ollut ja tulee olemaan. Ei pelota niiden ennustukset.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 14.03.2011 - 10:18

On aivan loogista, että kun ihmismäärä maapallolla kasvaa niin ihmiset joutuvat levittäytymään sellaisille paikoille jotka ovat alttiita luonnonmullistuksille. Japani muunmuassa sijaitsee mannerlaattojen välissä. On siis aivan selvää että joskus siellä jytisee.

Maailmanlopun ennustajat saavat minun puolesta hypätä jorpakkoon.

Lähteet:
äly hoi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 10:37

jatkuva maailmanlopulla pelottelu alkaa jo kyllästyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 10:41

Ei minua pelota jos pelkää, pelkää itseään. Olen tehnyt itselleni selväksi että täältä joskus on poistuttava. En ole ikuinen, koitan elää niillä nautinnoilla mitä tällähetkellä minulle annettu. Sitten jos noin onnettomasti kävisi. Maapallo menisi täysin. En usko tällähetkellä teoriaan, ennekuin tulee. Sitten sen jälkeen, en tiedäkkään mitää. Olen turvassa ja hyvässä paikassa.Olen poissa niinkuin maapallokin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 11:45

Ei se mihinkään lopu vaikka välillä vähän muuttaa muotoaan. Uusia tähtiä syntyy ja entisistä tulee punaisia kääpiöitä. Jotkut sukeltaa mustaanaukkoon syntyen siellä uudelleen.
Kyllä massat jatkaa kulkuaan radallaan vaikka niillä ei olisi pöllöjä ihmisiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 12:04

Kaiken loppu on lähellä, vai onko sentään?
Lähi-idän sodista ilmanmuutoksiin - puheet maapalloa ja ihmiskuntaa koskettavista
mullistuksista ovat alkanet leimautua oudoilla viittauksillä loppukriisiin.
Ovatko maailman öljyvarat todella ehtymässä? eivätkö uuden uljaan lääketiedon
saavutukset nujerrakaan uusia outoja tauteja. Miksi kirkot luopuvat raamatullisesta uskosta ja
muovautuvat psykoterapeuttisiksi klinikoiksi?
Minulle elävä, todellinen Jumala on kommunikoiva Jumala - mutta ainoastaan hebrealaistenprofeettojen kirjoituksissa ja Jeesuksen sanoissa lausutaan ennustuksia, joissa - hämmästyttävää kyllä - kaikki
aikamme suurtapahtumat ja trendit ovat ennakoituja

En pelkää.Usko luomakunnastaan huolehtivaan Jumalaan antaa minulle varmuuden siitä, että Jumalan aikomuksissa nykyinen maailmantilanne johtaa väistämättä voimalliseen ja hyvään tulevaisuuteen.
Pelkoni poistajana on Golgatan työ ja ylösnousemus.

Toivon, että tästä ei kukaan loukkaanu, tämä on vain minun mielipiteeni kysymykseen, joskin olisin sen voinut kahdella sanalla sanoa.

Mainitsen yhden ykkösmerkin - todellinen "supermerkki" on nykyinen Israelin valtio (julistautui itsenäiseksi 1948).Tämä on mm. ennustettu Vanhassa Testamentissa lujuisia kertoja.

Lähteet:
Osia Mark Hitchcokkin kirjasta lainattu, jotka saavat minut Ei pelkäämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 12:37

kaikki täältä joskus lähdetään.
ainoa toive olisi että kun sen hetki tulee niin pääsis nopeesti veke. ettei tartte vanhuuspäivä ryömiä sieni otsassa kasvaen tms.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.03.2011 - 12:55

Aikansa kutakin sanoi pässi kun päätä vietiin.
Johan nuo Japanin tapahtumat alkavat hipoa liki maailmanloppua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 15:58

Pitääkö minun taas ahmia kaikki makia huushollista ja herkut joita olen jemmannut maailmanlopun pelossa, en mahdu vaatteisiini jos joka kerta pelastan makeat syötävät kun maailman loppu on tulossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.03.2011 - 15:00

Ei pelota. Jos se tulee, niin en ole ainoa joka lähtee kanssani. Varmasti saan matkaseuraa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2011 - 04:54

Ei pelota, elämä pitää ottaa sellaisena kuin se on.