Käytätkö tiedonhankintaan hakuteoksia?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.03.2011 - 21:50

aikoinaan kallis tietosanakirjasarja vei tilaa kirjahyllyssä, jouti pois. netistä nopeampi hakea tietoja.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.03.2011 - 21:51

jonkun verran vieläkin, mutta vain murto-osan siitä määrästä joka oli ennen nettiä ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2011 - 21:58

Kyllä minulla on tietosanakirja sarja, ei varmaan ole 10 vuoteen niistä yhtäkään avattu. En enää niin halukas ole asioista tietämäänkään. Nykyään olen valikoiva mitä tietoa päähäni kerään kun on kovalevyni täynnä varmaan kun unohtelen enkä aina muista kaikkea mitä pitäisi muistaa näitä joka päiväisiä asioita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 06:50

Kyllä "rakentajan kalentereista", kaikki tieto ei vielä ole netissä, ainakaan vanhempi ja hyväksi havaittu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 07:10

Taitaa suurimmaksi osaksi tieto olla peräisin netistä. Muistatteko miten ennen vanhaan selattiin niitä tietosanakirjoja...näin on maailma muuttunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 07:47

Joskus vielä kirjankin kaivan esiin, mutta todella harvoin. Netistä löytyy nykyään lähes kaikki tarpeellinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 14.03.2011 - 08:21

Ollessani vielä muksu osti isä meille 'kodin tietosanakirjat'. Oli komean näköistä kun hylly notkui tietoa. Itsekkin niitä kovin hämmästelin ja selailin mielenkiinnolla. Siitä on aikaa yli kolmekymmentä vuotta, vaan ei ole enää netin voittanutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 09:00

Kauan sitten tuli välillä katsastettua tietosanakirjaa..
Nyt on netti ja google!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 09:40

Äidiltäni jäi tietosanakirjat, mutta näistä säästin vain kaksi. Haen reaaliaikaisen tiedon netistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 10:48

Joskus jos selleista yleensä haen. Netti on mistä etsin jos tulee joku asia, mikä painaa mieltäni.Tämä aika hyvä napsu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 11:05

Netistä etsi kaiken tiedon,vaan en ole siinä etsimisessä kovinkaan hyvä.Onnittelen itseäni,kun löydän jotain ja ihmettelen miten viisaita ovat minun napsu ystäväni.Löytäminen on riemukas tunne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 11:22

ei ole kuin joku lintukirja ja omat muistovihkoni.. Nettihän se on nyt A ja O

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.03.2011 - 12:52

On joskus tarvinnut kirjoja avuksi, nyt google on hyvä avustaja ja wiki tietää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 12:56

Kyllä. Pakko tehdä jo työn puolesta, hakuteoksia löytyy kyllä ja ovat tuiki tarpeellisia. Riippuu ihan sitä millaista tietoa hakee ja mihin tarkoitukseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.03.2011 - 14:45

Käytän hakuteoksia joskus, netistä kuitenkin useimmin haen tiedot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2011 - 04:51

Löydän netistä kaiken tarvitsemani. Perinteisiä tietosanakirjoja minulla ei ole.