Käykö sinulla yllätysvieraita? Teetkä itse yllätysvierailuja? Oletko itse aina ja onko kotisi vieraskunnossa?

Vieras tulee ajallaan, koti elää tavallaan...

Avainsanat: koti vieraat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.03.2011 - 21:48

talo elää tavallaan ja vieraat tulee ajallaan.
harvoinpa enää nykyään kutsumatta mennään tai tullaan, ei edes naapuriin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.03.2011 - 21:52

Hyvin harvoin vieraat yllättää.Nykyisin,kun on kännykät kaikilla, on helppo rinkauttaa ensin, että ollaanko sitä kotosalla...Eikä itsekään tule lähdettyä ehkä niin spontaanisti, kuin ennen. Mukavampi mennä, kun tietää olevansa odotettu.
Meillä talo yleensä siinä kunnossa, että vieraat saavat tulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2011 - 21:53

jonkun verran sitä trafiikkia on suuntaan ja toiseen, ei pyydellä anteeksi siivoamattomia paikkoja tai pesemätöntä tukkaa ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2011 - 21:54

Harvoin yllätysvieraita meillä käy, enkä minä yllättäen kenenkään kotiin mene. Huusholli on meillä aina vieraskunnossa, olen perfektionisti huushollin suhteen, emännästä ei aina tiedä onko kunnossa, jos kovin kipeä olen niin makoilen ja yöpaitasillani kuljeskelen päivisinkin ja kiukuttelen, ei ole hyvä jos niinä päivinä vieraita tulisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 03:34

Harvakseltaan noita yllätysvieraita käy, mutta ovat kyllä aina tervetulleita.
Jokin projekti minulla on aika usein meneillään, joten joskus joutuu raivaamaan tilaa, että saadaan cappucinot juotua, mutta kukaan ei vielä valittanut sotkua. Muuten asunto on "tarpeeksi siisti", koska en pidä turhasta kaaoksesta ja sotkusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 07:14

Aika harvoin yllätysvieraita käy enkä oikein tykkää. Jos esim. olen nukkumassa yövuoron jälkeen niin ei todellakaan ole hauskaa ainakaan niille vieraille, sillä tarjottavaa ei juuri ole. Miten voisikaan olla, kun eivät ilmoittaneet ajoissa. Vuorotyöläinen ei tosiaan tykkää yllätysvieraista vaikka muuten olisivat kuinkakin odotettuja. Itse en tee yllätysvierailuja koska ymmärrän ettei se välttämättä ole mukavaa. Koti on kyllä aina siisti. Vieraat saavat sitten kulkea ajallaan ja todellakin talo elää tavallaan. Minusta on kuitenkin kohteliasta ilmoittaa tulostaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 07:54

Onhan se yllätysvierailujen aika jo mennyt ohi. Hyvä näin. Mikäli sattuisi tulemaankin, niin ei ole suurempia paineita.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 14.03.2011 - 08:25

Vaimon sukua asuu lähellä ja heillä on hyvinkin läheiset suhteet toisiinsa. Vielä kun meille tupsahti neljäs lapsi pari kuukautta sitten ei sitä anoppia pysyty millään pitämään karmien toisella puolella... Eipä se haittaa, minun anoppini nimittäin on oikein mukava mitä en voi sanoa vaimoni anopista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 08:59

Ennenmuinoin yllätysvieraita kyllä pukkasi ovesta sisään..
Mutta saivat tyytyä mitä silloin oli tarjolla. En minä yllätysvieraita kauhuksi katsonut..

Harvoin tulee itse tehtyä yllätysvierailua...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 09:54

Vierailut sovitaan etukäteen puolin ja toisin. Parempi näin - voisi mennä päiväjärjestys aivan mullin mallin, jos vieraita yht'äkkiä tupsahtaisi tupaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 10:55

www.vitsi.net/vieraan-kaytta...misohjeet/ En tee mitään tarkastuskäyntejä ystäville, tutuille tai sukulaisille.Olen sitä mieltä ,koti se on kaikilla.Meille tulla voi milloin vaan, kunhan ei tule yöllä.Yö on nukkumista varten. Meillä tarjotaan aina sitä, mitä vieras tuo mukanaan. Itse tuppaan aina viemään jotain mukanani kun menen kylään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 11:27

Aika harvoin oveen koputetaan,joku naapureista piipahtaa,samoin itsekin maitoa tms.lainaamassa kupin kanssa;viimeksi tänä aamuna.Itse en eikä koti kovin edustuskunnossa.Kerran huoltomies oli hiukan äimänä,mulla turkoosi lehmäpanta(lapsimalli)päässä,mutta T-paita sävy sävyyn sattumalta!!! Naureskelin hänelle,että "ihan tosissani tässä olen.";-D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 11:28

Siivojen puoleen meille kyllä voi tulla,mutta yleensä ihmiset soittavat jos ovat tulossa,naapurit kyllä pistäytyvät päivittäin ja siitä olen hyvilläni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 12:19

Kahteen ensimmäiseen kysymykseen vastaus on ei. Viimeiseen myös sama, sillä kaupungissa ei kukaan tule yllätysvierailulle mutta kotini ja itseni kunnon puolesta voisi tulla. Yllätysvieras ei ehkä ulko-ovea pitemmälle tulisikaan koska hänellä on pakko olla jotain kiireellistä asiaa ja sen voi selvittää ilman että "vieras" tunkee sisälle saakka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.03.2011 - 12:52

Ylläreitä ei ole puolin eikä toisin. Talo elää tavallaan, vieraat tulee ajallaan. Näin meillä.
Mutta kun pitää kotinsa perussiistinä koko ajan, ei tarvitse hävetä ylläreitten tullessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 13:43

ei tule yllätysvieraita ulkopuolisia, mitä omaa väkeä.
Enpa minä erikoisemmin puunaa, kotini on linnani periaatteella mennään.
Eihän se näkövammaisen ja monisairaan koti ole aina tip top.
Nytkin vehnäjauhopussi odottaa ylemmäksi nostoa ruokakaapin vieressä tuolilla.
Saisi niitä "ylläreitä"tulla olisi töitä, etä tuntisivat tulleensa tarpeeseen
ja ansainneet kahveet, paistoin juuri pinaattiperunamuusista tehtyjä
lättyjä, kuten meillä sanotaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.03.2011 - 14:48

Yleensä vierailijat ovat kauempaa tulevia, joten aina varmistavat etukäteen tulonsa. En myöskään itse tee yllätysvierailuja. Minusta on noloa mennä toisen kotiin ilmoittamatta etukäteen. Toki paikkoja siistin kun joku on tulossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2011 - 04:49

Harvemmin yllätysvieraita tulee, mutta joskus niitäkin vierailee. Yleensä tuttavat soittavat ennen tuloja, ja hyvä näin. Talo elää tavallaan, ja vieraat tulee ajallaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2011 - 16:34

Kuulostaa että moni ei toivo yllätysvieraita. Kun asun maalla eikä naapureita ihan vieressä ole niin tunnen joskus itseni yksinäiseksi. Lapset maailmalla ja mies aina töissä. Kutsuminen tuntuu työläältä - silloinhan pitää olla jotain tarjottavaa ja kun olen vielä työelämässä niin ei jaksa laittaa tarjoiluja. Siis yllätysvieraita kiitos mieluummin, tarjottava ei silloin ole niin kummoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2011 - 17:16

Voi tulla kylään. Jotain löytyy tarjottavaakin.